הפרקליטות בוחנת להעמיד לדין שני בכירים בחברת הפניקס

לפי החשד, אריה אריאלי, היועמ"ש של הפניקס וסמנכ"ל בכיר, ודוד דוד, לשעבר מנהל בה, ביצעו עבירות פליליות, הקשורות לפרשת העלמת המס של אבנר קופל

הפרקליטות בוחנת אם להעמיד לדין את אריה אריאלי, היועץ המשפטי של קבוצת הפניקס וסמנכ"ל בכיר בחברה, שבבעלות יצחק תשובה, ואת דוד דוד, שכיהן במשך 25 שנה כמנהל הכספים של הפניקס. זאת, בגין מעורבותם לכאורה בפרשת העלמות המס של איש העסקים ועסקן הספורט, אבנר קופל, ב-2007. כך נודע ל"גלובס". לפי החשד, השניים ביצעו עבירות פליליות שקשורות לפרשת קופל.

בסוף נובמבר 2010 נעצר קופל על-ידי חוקרי רשות המסים בחשד להתחמקות מתשלום מס בהיקף 7 מיליון שקל. לפי החשד, קופל, שבאותה עת היה יו"ר מינהלת הליגה בכדורסל וחבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל, לא דיווח על הכנסות שקיבל עבור חברת הביטוח שבבעלותו, רב אור, שהיא סוכנת של חברת הפניקס. לפי החשד, קופל זייף מסמך, בו נכתב כי החברה חדלה מפעילות, כדי להתחמק מתשלום למס הכנסה בגין הלוואות שהתקבלו מחברה אחרת. לאחר מעצרו קבע בית המשפט כי קיים חשד סביר הקושר את קופל לחשדות המיוחסים לו, ובשל כך הוא נשלח למעצר בית.

השלמות חקירה

בהמשך, זומנו בכירים ב"הפניקס" על-ידי רשות המסים לתת עדות בנוגע למעורבותה של החברה בפרשת המס של קופל. בין היתר, מסרו בכירים בחטיבת הבריאות של הפניקס עדות בדבר הפעילות של "רב אור". במהלך החקירה עלו החשדות בנוגע לדוד ולאריאלי, ורשות המסים ניהלה חקירה בחשד כי השניים ביצעו עבירות פליליות שקשורות לפרשת קופל.

חקירת רשות המסים בנוגע לקופל, אריאלי ודוד הסתיימה וחומריה הועברו לפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), כדי שזו תבחן אם להעמיד את השלושה לדין. בקרוב, צפויה הפרקליטות לגבש את עמדתה בנושא.

יצוין כי במהלך בחינת התיק על-ידי הפרקליטות, הוא הוחזר לרשות המסים לביצוע השלמות חקירה, ולאחריה הושב התיק לפרקליטות.

דוד עבד כ-25 שנה בתפקיד סמנכ"ל בכיר ומנהל הכספים של הפניקס, והוא פרש מתפקידו בפברואר 2010. הוא נחשב לאחד מאחרוני המנהלים שגדול בקבוצת הדר, שמוזגה עם הפניקס ב-2004.

מפרקליטות מיסוי וכלכלה נמסר: "לאחר השלמות חקירה, הוחזר התיק לפרקליטות להמשך בחינה. טרם התקבלו החלטות". מרשות המסים נמסר: "רשות המסים, בשל חובת הסודיות הקבועה בדיני המס, אינה נוהגת להתייחס לחקירות, בין אם הן מתנהלות, ובין אם לאו".

מעוה"ד פנחס רובין ומירית בר-הופמן ממשרד גורניצקי, המייצגים את אריאלי ודוד, נמסר בתגובה: "אנחנו נמצאים במחלוקת אזרחית בשלבים של השגה מול מס הכנסה, ואנחנו סמוכים ובטוחים שהפרקליטות לא תגלגל את המחלוקת האזרחית למישור פלילי. עובדה היא, שעד היום בחלוף חודשים ארוכים, מאז ניצתה המחלוקת, לא הודיעה הפרקליטות על נכונותה להגיש כתב אישום".