וול סטריט ננעלה בירידות; "המצב בשווקים מאד מדאיג"

המשקיעים ציפו לבשורות מהפסגה באירופה, שמיאנו להגיע ■ האשראי הצרכני למאי התרחב בכ-17.1 מיליארד דולר - מעל הצפי ■ אלקואה היכתה התחזיות בפתיחת עונת הדוחות ■ צ'ק פוינט בשפל של שנתיים וחצי

יום המסחר הראשון בשבוע המסחר בוול סטריט ננעל הערב (ב') בירידות שערים, כאשר ברקע שני אירועים מהותיים השפיעו על כיוון השווקים. הראשון, פגישת שרי האוצר של גוש האירו, אשר רבים מצפים כי ממנה תצא לבסוף הכרזה על הקמתה של סוכנות מיוחדת שתפקח על הבנקים הגדולים באירופה, וכן בשורות באשר לחבילת החילוץ לבנקים בספרד. השני, הוא פתיחת עונת הדוחות לרבעון השני של השנה, כאשר באופן מסורתי ענקית האלומיניום אלקואה דיווחה על תוצאות בסיום המסחר (תוך שהיא מכה התחזיות בוול סטריט). בסיום המסחר, ננעל הנאסד"ק בירידות של 0.19%, בעוד הדאו ג'ונס איבד כ-0.28% מערכו ואילו ה-S&P500 השיל 0.16%.

נזכיר, המדדים המרכזיים בוול סטריט ננעלו בסוף השבוע בירידות, לאחר שציפיות המשקיעים לגבי תוכנית הקלה כמותית נוספת בגוש האירו נמוגו ויו"ר הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי, שאומנם הוריד את הריבית לשפל היסטורי (0.75%), מיאן להיענות לרצון המשקיעים ולא הכריז על תוכנית שכזו. הסנטימנט השלילי התגבר, לאחר פרסום דוח התעסוקה בארה"ב, שהצביע על יצירה של 80 אלף משרות בחודש יוני - מתחת לצפי האנליסטים ולרמה המינימלית המסמלת התאוששות בשוק התעסוקה (כ-250 אלף משרות בכל חודש).

"אנו בשלב שבו כלכלת ארה"ב עשויה לסגת לאחור וכלכלת אירופה צפויה להתאושש", אומר ריצ'ארד האריס, מנהל השקעות ראשי בחברת פורט שלטר. "אנו עלולים לראות, באופן מפתיע, היפוך מגמה בביצועים הכלכליים באירופה". גם ג'ף סאבאג', מנהל השקעות בוול פארגו, ציין כי "המצב בשווקים מדאיג מאוד. תשואות של 7% באג"ח ספרד הן אינן דבר שבשגרה ומשפיעות לרעה גם על כלכלת ארה"ב".

היום נפגשים שרי האוצר של גוש האירו כדי לדון במסקנות שעליהן הם הסכימו במהלך הפסגה הגורלית שערכו לפני כשבוע. שרי האוצר עשויים להניח את היסודות הראשוניים להקמתה של סוכנות מרכזית שתפקח על 25 הבנקים הגדולים באיחוד, זאת כצעד מקדים לקראת האיחוד הבנקאי הכולל בגוש האירו. שרי האוצר ידונו גם בחבילת החילוץ שהוענקה לספרד לפני מספר שבועות ובבקשת החילוץ של קפריסין. (לסיפור המלא)

57% מיועצי ההשקעות: הפסגה באירופה לא תרגיע השווקים

אולם, לצד הדאגה מאירופה, ישנה גם אופטימיות: כאשר המלצות ה"קנייה" על מדד ה-S&P500 נמצאות בשיא כל הזמנים: כ-247 מהחברות במדד מחזיקות ביותר המלצות "קנייה" מאשר המלצות "החזק" ו"מכירה", שיא לפי נתוני "בלומברג".

בזירת הדוחות, המשקיעים נשאו עיניהם לעבר ענקית האלומיניום אלקואה, אשר פתחה כמדי רבעון את עונת הדוחות של הרבעון השני. אומנם ברבעון הראשון חברות רבות בוול סטריט היכו את תחזיות האנליסטים, אך הדיעה הרווחת היא שהרווח המצרפי של החברות בוול סטריט יתכווץ ברבעון השני בכ-2% בסך-הכל - נתון לא מעודד במיוחד.

"יש כמה גורמים שצריכים להדאיג את המשקיעים לקראת עונת הדוחות. הייתה הורדה של תחזית הצמיחה במהלך הרבעון וזה גורם שלילי שמשפיע כמעט תמיד על תוצאות החברות", אומר ג'יימס פולסון, מנהל השקעות ואסטרטג ראשי ב-Wells Capital Management. (לסיפור המלא)

מאקרו: האשראי הצרכני

זירת המאקרו הייתה דלילה היום, כאשר ב-22:00 (שעוננו) צפוי התפרסם נתון האשראי הצרכני לחודש מאי, אשר התרחב בכ-17.1 מיליארד דולר בחודש זה - לעומת הציפיות בשוק להתרחבות של 8.7 מיליארד דולר בלבד. באפריל עמד הנתון על 6.5 מיליארד דולר.

אלקואה דיווחה; אפל מעל 600 ד'

אלקואה פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני לאחר סיום המסחר, כשעמדה בציפיות בשוק. החברה הציגה רווח נקי של 0.06 דולר למניה והכנסות של 5.96 מיליארד דולר - בעוד קונצנזוס האנליסטים בוול סטריט צפה לחברה רווח נקי של 0.06 דולר למניה על הכנסות של 5.81 מיליארד דולר לרבעון השני. (לסיפור המלא)

אפל בלטה גם היום כמו בימים האחרונים, לאחר ששבה להיסחר ברמה של מעל 600 דולר. ברקע מתגברת חרושת השמועות בנוגע לאייפד החדש שצפויה להשיק בקרוב החברה, במחיר נמוך יותר מהאייפד החדש שהושק לאחרונה.

מיקרוסופט שמה קץ לשמועות: בכנס שערכה בקנדה חשפה ענקית התוכנה כי מערכת ההפעלה החדשה שלה - הווינדוס 8, תהיה זמינה ללקוחות כבר באוקטובר הקרוב.

חברת שירותי הבריאות וולפויינט (WellPoint) הודיעה כי היא רוכשת את חברת אמריגרופ (סימול: AGP) תמורת 4.46 מיליארד דולר במזומן, במטרה להרחיב את עסקיה בתחום הרפואי. משקיעי אמריגרופ יקבלו 92 דולר למניה - פרמיה של כ-43% מהמחיר שבו נסחרת המניה.

בואינג חתמה על הסכם עם חברת אייר-ליס (סימול: AL), במסגרתו היא תספק לחברת התעופה 60 מטוסי 737-MAX8 ועוד 15 מטוסים מסוג 737-MAX9, תמורת 7.2 מיליארד דולר.

צ'ק פוינט איבדה 4.9% וצללה לשפל של שנתיים וחצי, על רקע הורדת תחזיות החברה לרבעון השני והגשתה של המתחרה פאלו אלטו (Palo Alto Networks) הבוקר תשקיף מעודכן לקראת הנפקה בוול סטריט.

אלווריון רשמה עלייה על רקע דיווח החברה הבוקר כי שיתוף הפעולה שלה עם G-NET, ספקית אינטרנט אלחוטי (WISP) מגיאורגיה, יאפשר לה לספק אינטרנט אלחוטי ב-WiFi באיזורים עירוניים וכפריים במדינה.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]