סתיו שפיר: "לעומת העולם, המחאה בישראל הכי מאורגנת"

שפיר, ממנהיגי המחאה החברתית, אמרה הדברים היום בכנס "ממחאה להשפעה חברתית" מטעם ארגון "שיתופים" ■ "יש לנו דרישות לטווח הארוך, ברור שהשינוי לא יבוא במהירות"

"הגבולות בין ארגונים לפעילי המחאה מיותרים. יש מכנה משותף בין הצדק החברתי של הממשלה, פעילי המחאה, עמותות והמגזר העסקי. מי שמאשים אותנו בחוסר קונקרטיות ובדרישות אמוציונליות, לא מכיר את העבודה של ראשי המחאה", כך אמרה היום (ב') סתיו שפיר, ממנהיגי מחאת האוהלים, בכנס "ממחאה להשפעה חברתית" מטעם ארגון "שיתופים".

"ביחס למחאות אחרות בעולם, המחאה שלנו הייתה המחאה הכי מאורגנת. היא כוללת דרישות לטווח ארוך. היה לנו ברור שהשינוי לא יבוא במהירות", סיכמה שפיר.

למעלה מ- 200 אנשי עסקים, פילנתרופים, נציגי ממשלה ומנכ"לי עמותות התכנסו היום בכנס לציון שנה לפרוץ המחאה החברתית. הכנס התקיים בבית שיתופים ונערך בשיתוף עם המכון למנהיגות וממשל (אלכ"א) ג'וינט ישראל, התארגנות המנכ"לים של המגזר החברתי, מנהיגות אזרחית, מתן - משקיעים בקהילה ושתי"ל.

מזכיר הממשלה עו"ד צבי האוזר, שהיה הדובר המרכזי של הכנס, התבטא לראשונה בפומבי על המחאה החברתית, ואמר כי "היכולת של הממשלה לבצע שינויים בסדרי העדיפויות קשה ובעייתית".

לדבריו, "היכולת לסובב את ההגה ולעשות שינויים הרבה יותר קשה ממה שחושבים. העסק פחות ופחות עובד. בעיית המשילות והבירוקרטיה הרבה הם אחד הגורמים שמשפיעים על זה שהדברים בארץ לא משתנים. שינוי בתחום המשילות יגדיל את הצמיחה, את הרווחה ויצמצם תסכול ציבורי".

יו"ר שיתופים ואיש העסקים רוני דואק, התייחס לתפקיד המגזר העסקי במחאה החברתית וציין כי "המגזר העסקי חייב לערוך חשבון נפש אמיתי על חלקו במציאות שנוצרה. הוא אינו צריך לחשוש מתיקון החברה, אלא לקחת חלק בהובלתו".

מצד שני, הזהיר דואק כי "התלהמות מוגזמת כלפיו היא חרב פיפיות, שתפגע ביעדים שמנסה להשיג המחאה. חלק גדול מקהילת העסקים מזדהה עם ערכי המחאה".