ארגון העבודה הבינ"ל: המשבר באירופה יחסל 8 מ' משרות

דוח מדאיג של ארגון העבודה הבינלאומי ■ הארגון מזהיר שאם המצב באירופה ייפתר בקרוב תירשם עלייה חדה באבטלה ■ הנתון המדאיג בדוח: שיעור האבטלה בקרב הצעירים

ארגון העובדה הבינלאומי מזהיר מכך שהתמשכות המשבר באירופה עלולה להחמיר את בעייתה האבטלה ביבשת וקורא למנהיגים לפעול מהר ככל האפשר על מנת להגיע לפתרונות. על פי דוח שפרסם היום הארגון, 3.5 מיליון משרות נמחקו מאז תחילת המשבר ב-2008 כשעוד 4.5 מיליון משרות נמצאות בסיכון. שיעור האבטלה בגוש האירו עומד כעת על 11.1% שהם כ-17.4 מיליון איש.

הארגון קרא למנהיגים באירופה את נושא האבטלה ויצירת מקומות עבודה בעדיפות העליונה שלהם מכיוון שאם המצב ימשיך להתדרדר, הנתונים הללו עלולים לרשום עלייה חדה. "זה יגביר את התסיסה בקרב האזרחים ושוחק את האמון שלהם בממשלות, במערכת הפיננסית ובמוסדות האירופאים", נכתב בדוח של הארגון.

מה שמדאיג בדוח הזה הינה העובדה ששיעור האבטלה בקרב הצעירים הינו הגבוה ביותר משאר האוכלוסיה ברוב מדינות אירופה. שיעור האבטלה בקרב הצעירים (בגילאים 16-24) באירופה עומד על 22%, כשבאיטליה פורטוגל וסלובקיה השיעור עומד על 30% בעוד שבספרד ויוון השיעור בקרב הצעירים עומד על 50%.

בארגון העבודה הבינלאומי גם תוקפים את המדיניות של הטיפול במשבר באירופה, בהולבת גרמניה לפיה הפתרון למשבר תהיה בהמשך יישום תוכניות צנע, וטוענים שהמדיניות הזאת נכשלה, שכן לא רק שהיא פגעה ביצירת מקומות חדשים היא גם לא מצליחה לעודד את אבטלה בהמשקיעים להשקיע ביבשת.