הדיונים בין נתניהו ומופז על חוק הגיוס יתחדשו הבוקר

(עדכון) - ראש הממשלה נתניהו ויו"ר קדימה מופז נפגשו הלילה במה שנראה כאחד הניסיונות האחרונים למנוע את התפוררות הקואליציה ■ פגישתם של השניים הסתיימה תוך זמן קצר והוסכם כי הדיונים בנושא חוק הגיוס יתחדשו היום

על רקע אווירת המשבר הקואליציוני החריף, נפגשו הלילה ראש הממשלה בנימין נתניהו ויושב-ראש קדימה, שאול מופז, במה שעשוי להיות אחד הניסיונות האחרונים למנוע את פרישת הסיעה בחזרה אל שורות האופוזיציה. הפגישה בין השניים לא ארכה זמן רב והצדדים הסכימו להמשיך בדיונים.

טרם הפגישה ניסו בלשכתו של נתניהו להמשיך ולשדר אווירה אופטימית: גורמים שם הבהירו כי במהלך היום יתחדש המשא-ומתן, והעריכו כי חרף האווירה השלילית - ייחתם, בסופו של דבר, הסכם לשביעות רצונם של חברי קדימה.

אתמול מסר השר משה (בוגי) יעלון הודעה שבה הבהיר כי חוק חדש לשיוויון הנטל בגיוס לא יאושר בזמן הקרוב והעריך כי פניה של קדימה לפרישה מהממשלה. בתחילת השבוע דרשו בקדימה להציג חוק לשוויון בנטל הגיוס עד ליום רביעי הקרוב, מועד שנדחה לאתמול - אך גם עד כה לא נרשמה כל התקדמות בין הצדדים.

בדברים שאמר יעלון בשיחה עם שגרירים זרים, הכשיר את הקרקע, הלכה למעשה, לשובה של קדימה לאופוזיציה. "אני לא חושב שתהיה חקיקה עד 1 באוגוסט", אמר והרחיב: "טרם גישרנו על הפערים עם קדימה ואני מאוד פסימי שנעשה את זה במושב הכנסת הנוכחי".