הערכות: אלשיך ביקשה מגרוניס לא לכפות עליה לפרוש

הבוקר נפגש נשיא העליון עם השופטת ורדה אלשיך, לאחר שזו חזרה מחו"ל ■ יקבל בהקדם החלטה באשר לעתידה המקצועי, לאור פרשת "הפרוטוקול המשופץ" ■ עפ"י ההערכות, גרוניס הציע לאלשיך לפרוש מיוזמתה מכהונה שיפוטית

נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, יקבל בהקדם החלטה באשר לעתידה המקצועי של סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופטת ורדה אלשיך, לאור התנהלותה בפרשת "הפרוטוקול המשופץ".

הבוקר (א') נפגש גרוניס בלשכתו עם השופטת אלשיך, לאחר שזו חזרה לארץ מחופשתה בארה"ב בסוף השבוע האחרון.

בהודעה רשמית של דוברת בתי המשפט נמסר כי "הנשיא גרוניס שמע את עמדת השופטת אלשיך בקשר להחלטתו של נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, בעניינה. הנשיא שוקל את הדברים ויקבל החלטה בהקדם".

על-פי ההערכות, גרוניס הציע לאלשיך לפרוש מיוזמתה מכהונה שיפוטית ולהקדים את פרישתה המיועדת לאוגוסט 2014, וזאת כדי להימנע מהצורך לנקוט כלפיה הליכים, כגון העמדה לדין משמעתי בבית הדין המשמעתי לשופטים או הדחה באמצעות הוועדה לבחירת שופטים.

עוד מעריכים כי אלשיך ביקשה מנשיא העליון למתן את עמדתו המסתמנת בפרשה - ולא לכפות עליה לסיים את כהונתה השיפוטית.

כפל פרוטוקולים

לפני כחודש וחצי פירסם הנציב גולדברג את החלטתו בנוגע לתלונות שהגישו ועד מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין וגורמים נוספים נגד אלשיך. זאת, בעקבות חשיפת כפל הפרוטוקולים של דיון שהתקיים באולמה של אלשיך בספטמבר 2011, ולאחר שהתברר כי השופטת "שיפצה" את הפרוטוקול במטרה להחמיר את התלונה שהגישה בעקבות הדיון נגד עו"ד רפאל ארגז.

הנציב קיבל את התלונות ומצא את כולן מוצדקות, אך נמנע מלנקוב בהמלצות אופרטיביות. ראשי לשכת עורכי הדין ביקשו משר המשפטים יעקב נאמן ומנשיא העליון גרוניס לפעול לסיום כהונתה של אלשיך בעקבות הממצאים החמורים.

מקורבים מטעמה של אלשיך פועלים "להרגיע את השטח" וליצור תנאים שיאפשרו לה לשכנע את גרוניס לאפשר לה להמשיך בכהונתה השיפוטית עד למועד פרישתה המיועד ולא לפעול לשם העברתה מתפקידה השיפוטי. להערכת חלק מהשופטים, אלשיך לא תוותר ללא קרב, וגם אין בדעתה להניח מיוזמתה את המפתחות על השולחן.

מכתבי תמיכה

לפני שבועות אחדים נודע כי אלשיך אוספת מכתבי תמיכה משופטים שונים, במטרה להסתייע בהם כדי לשכנע את גרוניס שלא לדרוש ממנה לסיים את כהונתה השיפוטית. שופטים המקורבים לאלשיך פנו בימים האחרונים לשופטים אחרים וביקשו מהם לכתוב מכתבי תמיכה ואהדה המיועדים עבור אלשיך עצמה. אותם שופטים שאליהם פנו, קיבלו הסבר שלפיו אלשיך מתכוונת להיעזר באסופת המכתבים הזו בעת פגישתה המיועדת אצל גרוניס.

בד-בבד, 3 שופטים חברי נציגות השופטים, מתומכיה ומקורביה של אלשיך, נפגשו לפני כשבועיים עם גרוניס, לבקשתם, במטרה לדבר בשבחה של אלשיך ולרכך את עמדתו המסתמנת כלפי המשך כהונתה. מדובר בשופטים איתן אורנשטיין, רחל לביא-ברקאי וצילה צפת, שבאו אל נשיא העליון כדי לנסות לרכך את עמדתו המסתמנת ולשכנעו כי אין כל הכרח להביא לסיום כהונתה של אלשיך.