החברה לישראל מתכננת תחנת כוח תרמו-סולארית

ל"גלובס" נודע כי החברה לישראל במגעים מתקדמים לרכישת המיזם להקמת תחנת כוח תרמו-סולארית במשאבי שדה ■ היקף הפרויקט כ-300 מיליון דולר ■ ענף התרמו-סולארי נשלט עד כה ע"י שרי אריסון

האם עידן עופר יתחרה בשרי אריסון בתחום תחנות הכוח התרמו סולאריות? ל"גלובס" נודע כי החברה לישראל באמצעות חברת הבת IC-GREEN במגעים מתקדמים לרכישת המיזם להקמת תחנת כוח תרמו-סולארית במשאבי שדה. התחנה מתוכננת להיות בהספק של 60 מגוואט ותשתרע על שטח של 1,500 דונם. ההשקעה בהקמת הפרויקט מוערכת בכ-300 מיליון דולר.

רכישת המיזם תקדם את החברה לישראל בתכניתה האסטרטגית להפוך ליצרן החשמל הגדול במדינה אחרי חברת חשמל. בנוסף היא מכניסה את החברה לישראל לענף התרמו-סולארי שנשלט עד כה על-ידי אריסון.

חברת שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת מקבוצת שיכון ובינוי של אריסון מקדמת את מיזמי אשלים וצאלים, לא הרחק מתחנה המתוכננת של משאבי שדה.

הזכויות במיזם במשאבי שדה מוחזקות על-ידי קרן ההשקעות האמריקאית טו סיגמה (Two Sigma), חברת קוגלר פיתוח והשקעות וקיבוץ משאבי שדה לפי הסכם מ-2010. את הפרויקט יזם ומקדם חזי קוגלר שהיה מנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות בתקופתו של בנימין בן-אליעזר.

IC-GREEN בניהולו של האלוף במיל' יום טוב סמיה תזדקק ככל הנראה להכניס חברת הקמה לפרויקט. ליזמים יש כבר הסכם לשימוש בטכנולוגיה הישראלית שפיתחה חברת סימנס CSP, (לשעבר סולל).

תכנית הקמת התחנה נמצאת בשלבי אישור מתקדמים בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) וכבר הוקצו לו 60 מגוואט מתוך מכסה של 200 מגוואט המוקצית לחתנות הכוח התרמו-סולאריות. שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת בניהולו של אמיר לוי מחזיקה במחצית
מזכויות הקבוצה היוזמת הקמת תחנת כוח באשלים (125 מגוואט) ובמיזם נוסף בקיבוץ צאלים (120 מגוואט).