זמיר במכתב תמיכה בלדור: המתקפה עליך מסכנת את שלטון החוק

שופט העליון בדימוס, פרופ' יצחק זמיר, מגבה את פרקליט המדינה על ההחלטה להעמיד את אולמרט לדין: "אוי לנו כמדינה וכחברה אם בנתונים שהיו בפני הפרקליטות באותו זמן היא הייתה נמנעת מלהגיש את האישום כפי שהוגש"

שופט בית המשפט העליון בדימוס, פרופ' יצחק זמיר, מעניק גיבוי מוחלט לפרקליט המדינה משה לדור, נוכח הביקורת הציבורית המופנית כלפיו בעקבות הכרעת הדין במשפטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

במכתב ששיגר זמיר ללדור באמצעות המייל בסוף השבוע, הוא מביע אמון מלא לא רק בניקיון-כפיו של פרקליט המדינה, אלא גם מצדיק את ההחלטה להגיש נגד אולמרט כתב אישום מלכתחילה.

במשרד המשפטים מציינים כי מכתבו של זמיר עודד מאוד את לדור, ששיתף את בכירי הפרקליטות בתוכן המכתב.

‏‏"לפני כשנה גזרתי על עצמי שלא אתבטא יותר באמצעי התקשורת בענייני דיומא", כתב זמיר. "לכן, אף שחשבתי כי ראוי להגיב באופן נחרץ נגד ההתקפות על פרקליטות המדינה ועליך באופן אישי, בסופו של דבר החלטתי שלא לפרוץ את הגזירה שגזרתי על עצמי. אבל אני רואה צורך להביע את עמדתי לפחות בפניך".

‏לדברי זמיר, "אני משוכנע שאתה מילאת את תפקידך כראש התביעה במשפטו של אולמרט לא רק בידיים נקיות ומתוך מחויבות עמוקה לתפקידך, אלא גם שנהגת נכון, באופן שנדרש מתפקידך, בהגשת האישום ובניהול התביעה. אחרת היית חוטא לתפקידך ולחובת הנאמנות כלפי הציבור. הזיכוי החלקי של אולמרט אינו אומר דבר, לא במפורש ולא במשתמע, נגד עצם הגשת האישומים או נגד התנהלות התביעה".

‏‎‎‏"מחזק את ידיך"

‏זמיר, שבשלהי כהונתו כיועץ המשפטי לממשלה נקלע לעימות עם ראשי הממשלה דאז, שמעון פרס ויצחק שמיר, בשל החלטתו לפתוח בחקירה פלילית בפרשת קו 300, ממשיך וכותב במכתבו כי "אני יודע עד כמה קשה ההחלטה להגיש אישום נגד אחד מראשי השלטון במדינה, וצריך להעריך את עצם העובדה שלא נרתעתם מכך. אוי לנו כמדינה וכחברה אם בנתונים שהיו בפני הפרקליטות באותו זמן, היא הייתה נמנעת מלהגיש את האישום כפי שהוגש".

‏באשר לביקורת שסופג לדור, כותב זמיר: "המתקפה על הפרקליטות ועליך היא מתקפת זדון, שלא רק עושה עוול אישי לך ולפרקליטים שלצדך, אלא היא גם מסכנת באופן חמור את שלטון החוק במדינה, ובעיקר את המאבק נגד השחיתות השלטונית, שכידוע לכל כבר הכתה שורשים עמוקים בישראל. לכן אני מבקש לחזק את ידיך, ובאמצעותך לגבות את פרקליטות המדינה, שתמשיכו למלא את התפקיד הרגיש והקשה המוטל עליכם ללא מורא, כפי שעשיתם עד כה".

‏מאז ניתנה הכרעת הדין בבית המשפט המחוזי בירושלים לפני כשבוע - במסגרתה זוכה אולמרט מחמת הספק מפרשות ראשונטורס וטלנסקי, והורשע בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות - נמצאת הפרקליטות תחת מתקפה ציבורית ותקשורתית. לדור עצמו זכה לביקורי עידוד מצד רבים מאנשי הפרקליטות, שהחלו לכנות את הביקורים בלשכתו "ניחום אבלים".

במשרד המשפטים מעריכים מאוד את תמיכתו של זמיר ומציינים כי יש לה משקל רב, הן מאחר שמדובר במי שכיהן בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה ושופט בבית המשפט העליון, והן מאחר שזמיר נחשב למשפטן המצוי מעל לכל מחלוקת. ‏‎‎‏