טירוף ג'רמי לין בניו יורק - הסוף

הניקס החליטו שלא להשוות את ההצעה של יוסטון משיקולים כלכליים; המשמעות: לין ישחק ברוקטס, ירוויח 25.1 מיליון דולר ב-3 שנים

טירוף ג'רמי לין בניו יורק ייזכר כאחד האירועים המסעירים והמשפיעים בתולדות הניקס. אבל גם כאחד מהאירועים הקצרים ביותר שחוותה הקבוצה. היום לפנות בוקר (ד') הודיעה הנהלת ניו יורק ניקס כי החליטה שלא להשוות את ההצעה ששמה יוסטון רוקטס על השולחן - 25.1 מיליון דולר ל-3 שנים - והיא מוותרת על שירותיו של ג'רמי לין.

הסיבה העיקרית היא המחיר הכבד שהיתה נאלצת הניקס לשלם בעבור החוזה של לין. מאחר שמדיניות הענישה ב-NBA על קבוצות שיחרגו מתקרת השכר תוקשח משמעותית החל מעונת 2013/14, המשמעות היא שרק עבור העונה השלישית של לין בחוזה היו נאלצים הניקס לשלם כ-45 מיליון דולר, ובסך הכל עלות השכר שלו לניקס לכל תקופת החוזה היתה עשויה להגיע ל-65 מיליון דולר - כמעט פי שלושה מהסכום המקורי.

החוזה של לין, 23, ביוסטון יהיה בנוי באופן הבא: 5.22 מיליון דולר בעונה הראשונה, ו-14.8 מיליון דולר בכל אחת משתי העונות האחרונות. מאחר שיוסטון נמצאת מתחת לתקרת השכר, העלות הכוללת של לין לא צפויה לעלות לרוקטס בקנסות כלשהם.

ליוסטון היה חשוב להשיג את לין בעיקר מבחינה שיווקית. לין, אמריקני ממוצא טאיווני, אמור להחזיר את יוסטון להיות הקבוצה שמזוהה עם השוק האסייתי, אחרי שאיבדה לפני שנתיים את הסנטר הסיני יאו מינג שפרש.

בכך סוגר לין מעגל עם הרוקטס: הקבוצה מטקסס ויתרה על שירותיו במהלך העונה שעברה אחרי ששיתפה אותו בשני משחקים בלבד במשחקי טרום העונה, בשל יכולת מקצועית חלשה. הוא עבר לניו יורק והרוויח בעונה שעברה שכר מינימום של 762 אלף דולר. היכולת הסנסציונית שלו והעובדה שהפך לפרי-אייג'נט (שחקן חופשי), סידרו לו את חוזה המיליונים בטקסס.