רינו צרור, בני בשן וג'קי חוגי זכו בפרס מפקד גלי צה"ל 2012

בקטגורית "מבצעים" מיוחדים זכתה תוכנית "החיבוק הגדול", שבמסגרתה ביקש בני בשן לכנס את כלל חברי הכנסת לחיבוק משותף, רגע לפני פתיחת מושב הקיץ

רינו צרור, בני בשן וג'קי חוגי הם בין הזוכים בפרס מפקד גלי צה"ל ע"ש הראלה מודעי ז"ל לשנת 2012.

מגלי צה"ל נמסר כי הזוכים והתוכניות שהגישו משקפים פסיפס נושאים: צבאיים-ביטחוניים, חדשותיים, תרבותיים ובידוריים, שהתחנה מביאה לידי ביטוי בשידוריה.

פרס מפקד גלי צה"ל ע"ש הראלה מודעי ניתן מאז 1980. חבר השופטים השנה כלל את מגישת חדשות ערוץ 10, תמר איש-שלום; מבקרת הספרות חיותה דויטש; ורס"ן במיל' תומר בוהדנה.

במהלך השנים זכו בפרס המפקד, בין השאר, גידי גוב ואורי אורבך (על תוכניתם "המילה האחרונה"), רזי ברקאי, אביגדור קהלני, התוכנית "קולה של אמא", התוכנית "עוד מעט נהפוך לשיר" וכן מפקד גלי צה"ל הנוכחי ירון דקל, שזכה בעבר פעמיים בפרס.

בקטגורית מבצעים מיוחדים זכתה השנה תוכנית "החיבוק הגדול", שבמסגרתה ביקש בני בשן לכנס את כלל חברי הכנסת רגע לפני פתיחת מושב הקיץ לחיבוק משותף, כאקט של אחווה, אחדות ואהבת האדם.

בקטגורית צבא וביטחון זכתה תוכניתו של רינו צרור, "והחולם נפל פצוע". בתוכנית חזר צרור לראשונה למלחמת יום הכיפורים, למחדל, לחברו רמי שנהרג, ולבתו של רמי, שהופיעה 35 שנה אחרי.

בקטגורית תוכניות אקטואליה זכה ג'קי חוגי על תוכניתו "משימה קדושה" - 30 שנה לרצח נשיא מצרים אנואר סאדאת - שחזור דרמטי של רצח נשיא מצרים אנואר סאדאת במלאות 30 שנה להתנקשות. התוכנית כללה ראיונות מיוחדים עם מקורבי סאדאת בקהיר ועדות ראשונה של ישראלי שהיה בזירה. בנימוקי הבחירה נכתב כי הפרס מוענק על "הישגים עיתונאים מרשימים לצד חוויה רדיופונית - אמנותית".

בקטגורית אומר ותעודה זכתה התוכנית "צער לך וצער לי": 3 זוגות שהכירו ונישאו בעקבות אובדן מספרים על מקום האין החסר בחיים המלאים. את התוכנית הגישה רותי גרוסמן.

בקטגורית תוכניות בידור ותרבות זכתה התוכנית "ציפורי לילה מתגעגעות". התוכנית, בהגשתם של שחר סגל ורועי בר-נתן, אירחה יותר מ-80 גיבורי תרבות מכל התחומים.
בנימוקי הבחירה של חבר השופטים נכתב כי הפרס מוענק על "חיבור מצוין ל-DNA הישראלי וליוצרים הגדולים שלו".

בקטגורית תוכניות מוזיקה זכתה התוכנית הוותיקה "ישרא קלאסי": אמנים בוחרים את קטעי המוסיקה הקלאסית האהובה עליהם בהגשתו ועריכתו של ניר ברנד.

ירון דקל, מפקד גלי צה"ל, אמר היום (ד') כי "בחירת השופטים מסמלת את רוחה של התחנה, החותרת להגיע לכל שכבות הציבור במגוון שידורים. זהו אות ומופת למצוינות מקצועית, ליצירתיות ולכישרון".