בלווטניק מפנק את פישר: שכר משודרג, בונוס ואופציות

פישר יזכה לתנאי העסקה משופרים כיו"ר כלל תעשיות, בה שימש עד היום כמנכ"ל ■ שווי האופציות - עד 10 מיליון שקל

המיליארדר לן בלווטניק לא מתמהמה. פחות משבועיים לאחר שהשלים את רכישת השליטה בכלל תעשיות (כת"ש) מידי קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, מזמנת החברה אסיפת בעלי מניות שתתבקש לאשר את הסכם שירותי הניהול של אבי פישר, מי שהיה עד היום מנכ"ל משותף בכת"ש והפך כעת ליו"ר החברה.

פישר, 55, היה מעורב במהלך העברת השליטה בכת"ש, ולאחריו חצה את הקווים, מאי.די.בי לבעל הבית החדש. היום מתבררות כמה סיבות טובות לכך שבחר לבצע את המהלך הזה.

כת"ש מבקשת לשדרג את דמי הניהול של פישר ל-2.7 מיליון שקל. סכום זה כולל שכר חודשי של 225 אלף שקל צמוד למדד, רכב מדרגת רישוי 7 והטבות נוספות.

פישר יזכה גם לחבילת אופציות בשווי 4.7-9.4 מיליון שקל ויוכל ליהנות ממענק שנתי של עד 3 מיליון שקל, בהתאם לתוצאות החברה. בסך הכול, לפי תוצאות כת"ש ב-2011, פישר היה נהנה מסכום המענק המקסימלי, ועלות שכרו השנתית הייתה מגיעה ל-5.7 מיליון שקל - פי שלושה מעלות שכרו בפועל אשתקד. פישר מצידו הסכים לספק לחברה שירותי מנכ"ל ללא תמורה נוספת לתקופה של עד שנה ממועד קבלת אישור בעלי המניות.

למד יחד עם דנקנר

פישר הוא שותף וידיד ותיק של נוחי דנקנר, מאז למדו יחד בפקולטה למשפטים בת"א. בשנת 1995 טיילו השניים בטיבט במקום שנקרא גנדן, שם נולדה השותפות העסקים ביניהם, באמצעות חברה הנושאת את שם המקום. בסוף שנת 1997 רכשו השניים, באמצעות גנדן, את חברת התעופה ישראייר וכן עסקי תיירות נוספים. שנים לאחר מכן, לאחר רכישת השליטה בקונצרן אי.די.בי, מונה פישר לסגנו של דנקנר, שמכהן כיו"ר הקבוצה. פישר כיהן כמנכ"ל משותף בכת"ש מאז יוני 2003 ובמהלך תקופה זו צבר שכר בהיקף של יותר מ-14 מיליון שקל.

בנוסף לפישר, מבקשת כת"ש מבעלי המניות לאשר תגמול חודשי של 210 אלף שקל צמוד למדד לחברת אקסס (Access) באמצעותה רכש בלווטניק את מניות השליטה כנגד שירותי ניהול שתספק לה. תגמול זה משקף עלות שכר שנתית של 2.5 מיליון שקל.

כת"ש היא חברת החזקות בתחומי התעשייה, הטכנולוגיה והביומד. בתחילת החודש השלים בלווטניק רכישת 49.9% ממניותיה מידי אי.די.בי תמורת 1.27 מיליארד שקל. בלווטניק, באמצעות אקסס, יוכל לרכוש את יתרת מניות כת"ש שנותרו בידי אי.די.בי פתוח (10.6%), או להורות לה למכור אותן למשקיע אחר מטעמה, באותם תנאים. כך, אם תמכור אי.די.בי את כל מניות כת"ש שבידה, מחיר העסקה יגיע ל-1.54 מיליארד שקל. רווח ההון שתניב העסקה לאי.די.בי פתוח יעמוד על 325-400 מיליון שקל, בהתאם לכמות המניות שתמכור.

שדרוג שכר גם באפריקה

לאחר חמש שנים בהן כיהן אבי מוטולה כמנכ"ל חברת נגב קרמיקה, וכחלק מהכיסאות המוזיקליים בהנהגת קבוצת אפריקה ישראל בעקבות פרישת המנכ"ל איזי כהן, דיווחה אמש הקבוצה על מינויו של מוטולה למנכ"ל אפריקה תעשיות (החברה האם של נגב).

מהעדכון של אפריקה תעשיות עולה כי לצד הקידום בתפקיד, מוטולה יהנה משדרוג של 13% בשכרו החודשי שיעמוד על 87 אלף שקל ברוטו, צמוד למדד. בתוספת רכב מקבוצת רישוי 6 והטבות אחרות תעמוד עלות העסקתו לחברה על כ-128 אלף שקל לחודש. נתון זה משקף עלות שנתית של 2.1 מיליון שקל.

כמו כן מוטולה (47) יוכל ליהנות באפריקה תעשיות ממענק שנתי בהתאם להחלטת דירקטוריון החברה ובהתחשב בתוצאותיה. עלות העסקתו של מוטולה כמנכ"ל נגב קרמיקה הגיעה ב-2011 לסכום דומה לזה הצפוי לו באפריקה תעשיות, ללא הבונוס השנתי.

אפריקה תעשיות עוסקת בתחום הפלדה (באמצעות פקר פלדה ואפוגיי) והקרמיקה (באמצעות נגב). עלות העסקת קודמו של מוטולה, אברהם נובוגרוצקי (נובו), שמונה למנכ"ל קבוצת אפריקה ישראל, עמדה ב-2011 על 2.7 מיליון שקל. בתפקידו החדש נהנה נובו משדרוג משמעותי יותר בשכרו, של 40%, כשעלות העסקתו תעמוד על 183 אלף שקל לחודש. זאת, לעומת עלות שכר של 328 אלף שקל לקודמו בתפקיד, איזי כהן.

אבי פישר
 אבי פישר