מנהיג הציבור החרדי-ליטאי הרב אלישיב נפטר בגיל 102

הרב יוסף שלום אלישיב, מנהיג הציבור החרדי-ליטאי, נפטר היום בגיל 102, בבית החולים שערי צדק בירושלים

הרב יוסף שלום אלישיב, מנהיג הציבור החרדי-ליטאי ומי שכונה "פוסק הדור", נפטר היום (ד') בגיל 102, בבית-החולים שערי צדק בירושלים.

עדיין אין פרטים על מועד הלוויה, אולם ככל הנראה היא תתקיים כבר הערב בירושלים, וצפויים להשתתף בה עשרות אלפי אנשים.

הרב אלישיב סבל זמן רב מבעיות בריאותיות שונות, ואושפז מספר פעמים בחודשים האחרונים. לפני מספר חודשים חלה הידרדרות נוספת במצבו של הרב אלישיב, שסבל מאי-ספיקת לב, והוא אושפז במחלקה לטיפול נמרץ בבית-החולים שערי צדק.

האיש שחי מימי שלטון הטורקים בישראל ועד עידן הפייסבוק, בעצם מעולם לא למד בישיבה באופן רשמי. הוא אוטודידקט, ובניגוד למנהיגים מובהקים, כמו הרב שך או הרבי מילובביץ', שפעלו, יזמו ונאמו, הרב אלישיב היה למנהיג רק מכוח לימודו.

כדי להבין את דמותו צריך לצפות בווידיאו המאוד פופולרי בעולם החרדי, הקלטות של שעות רצופות שבהן הרב אלישיב לומד. אם מריצים את ההקלטה קדימה ועוד קדימה, רואים אותו ממשיך ללא הפסקה, זה מה שעשה ברוב זמנו בכל המאה האחרונה.

ראש הממשלה נתניהו אמר: "בפסיקותיו הותיר הרב אלישיב חותם עמוק על העולם החרדי ועל כלל עם ישראל. במשנתו ובלימודו התווה הרב דרך לרבים, אשר שאבו כוחם מחוכמתו ומחריפות מחשבתו. דרכו של הרב הייתה דרך של אהבת התורה ואהבת האדם, צניעות ושמירה על קדושת החיים. עם ישראל איבד היום רב גדול, פוסק חד וחריף, ואיש חכם משכמו ומעלה, שליח ציבור אשר יצג נאמנה את ערכי התורה, הידע והנתינה לאחר. אנו דואבים את הליכתו".