דיווח: בריטיש פטרוליום תמכור לישראל גז טבעי נוזלי

על פי דיווח בכתב עת בינלאומי, החברה זכתה במכרז של חברת החשמל לרכישת גז נוזלי ■ בריטיש פטרוליום כברה על גזפרום מרוסיה ועל החברה האיטלקית ENI

ענקית האנרגיה הבריטית בריטיש פטרוליום תמכור לישראל גז טבעי נוזלי. על-פי דיווח בכתב העת המקצועי LNG Unlimited מסתמנת BP כזוכה במכרז שפרסמה חברת החשמל לרכישת הגז הנוזלי, BP גברה ככל הנראה במכרז על גזפרום הרוסית ו-ENI האיטלקית. מחיר הגז לא פורסם.

על-פי תנאי המכרז תספק BP לישראל גז החל מה-1 לדצמבר לתקופה של שישה חודשים ובקצב של שני משלוחים בחודש. מדובר בכמות כוללת של 0.15 מיליארד מטר מעוקב (BCM). לחברה תהיה אופציה ל-6 משלוחים נוספים.

המשלוחים, בהיקף של 130 אלף מטר מעוקב (CBM) כל אחד, יועברו על-ידי BP בקפריסין לאוניית גיזוז (FSRU) של חברת אקסלרייט האמריקאית. בסיום ההזרמה תשוב האניה של אקסלרייט לישראל ותזרים את הגז למצוף (Bouy).

מדובר במצוף גיזוז מיוחד שמקימה חברת נתיבי גז (נתג"ז) בים במרחק 12 קילומטרים ממזח פריקת הפחם של חברת החשמל בתחנת הכוח אורות רבין בחדרה בעלות של 500 מיליון שקל.

מהמצוף יוזרם הגז לרשת הולכת הגז הארצית. אספקת הגז הנוזלי לישראל צפויה להשלים את מקורות הגז המקומיים של ישראל, ואולם כדאיותה הכלכלית מוטלת בספק. "גלובס" חשף כי ההצעות שהוגשו לחברת החשמל במסגרת הליך ה-RFP נעו בין 18 ל-20 דולר ליחידת חום, מחיר גבוה פי 3 עד 4 מהמחיר שהתחייבה חברת החשמל לשלם עבור הגז שתרכוש ממאגר "תמר".