מסתמן: קסלמן ימליץ לאגם למזג את ערוץ 10 לתוך רשת

משרד רוה"ח קסלמן וקסלמן צפוי להמליץ ליעקב אגם לחבור לבעלי המניות של ערוץ 10 ושל רשת ולהתמזג יחד לערוץ 2 ■ בהמשך ייתכן שיקימו יחד ערוץ חדש

המשקיע יעקב אגם הגיע לישראל בימים האחרונים, והוא עורך סדרה של פגישות בערוץ 10 עם הצוות המקצועי המנהל את הערוץ. ל"גלובס" נודע כי אגם גם נפגש עם הנהלת זכיינית ערוץ 2 רשת ועם מנכ"לה אבי צבי.

בימים הקרובים צפוי משרד רואי החשבון קסלמן וקסלמן להגיש את מסקנותיו לאגם, שבודק אפשרות לכניסתו לטלוויזיה המסחרית בישראל.

על-פי המסתמן, המשרד צפוי להמליץ לאגם למזג את ערוץ 10 עם הזכיינית רשת אל תוך ערוץ 2, לאור העובדה שזו האופציה הסבירה ביותר מבחינה כלכלית. מדובר בעצה דומה לזו שקיבל אגם ממשרד הייעוץ טריגר פורסייט, שנשכר על-ידי רשת. עם זאת, המשרד עדיין לא סיים את עבודתו באופן סופי.

למעשה, מהלך שכזה, אם יחליט אגם לבצעו, כולל סגירה של ערוץ 10 וחבירה של בעלי המניות הפעילים של ערוץ 10, יוסי מימן ורון לאודר, יחד עם אגם אל בעלי המניות הפעילים של רשת, אודי אנג'ל ומיכאל שטראוס.

צפי הכנסות של חצי מיליארד שקל

כפי שנחשף ב"גלובס", היועץ האסטרטגי שלי תשובה מחברת טריגר פורסייט המליץ במקרה זה להישאר באפיק 22 יחד עם הזכיינית קשת עד לשנת 2014, ואז לבקש רישיון ולצאת לערוץ נפרד. במשרד קסלמן וקסלמן, נודע, צפויים לתת המלצות דומות.

בסדרת פגישותיו בערוץ 10 וברשת, התרשם אגם מהתחרות מכיוון 10 ברשת, אשר פוגעת בזכיינית, והתרשם כי ביצועיה של רשת היו יכולים להיות מוצלחים יותר ללא הפגיעה בה ברייטינג מבחוץ.

תשובה קבע בדוח שהציג כי התקפלות של ערוץ 10 אל תוך רשת תביא נתח צפייה של 38%-52% לפי ימי השידור מול קשת, וכי ההכנסות נטו של הגוף הממוזג יעמדו על 380-520 מיליון שקל בשנה - זאת לעומת צפי הכנסות של 390-450 מיליון שקל בשנה במיזוג לתוך ערוץ 10 בין השנים 2013 ל-2015.

באסיפת עובדים בערוץ 10 שנערכה לפני מספר שבועות אמר סגן יו"ר דירקטוריון ערוץ 10 ונציגו של לאודר בישראל, אבי בלשניקוב, כי סוגיית סגירת הערוץ לא עומדת על הפרק. "אם רשת מעוניינת להתמזג, היא מוזמנת להיכנס למשפחת ערוץ 10", אמר.

עם זאת, בלשניקוב ציין כי הסיבה היחידה בגינה ערוץ 10 להיסגר היא אי-דחיית תשלום חוב של 60 מיליון שקל לרשות השנייה.

היום לא התקבלה תגובתו של בלשניקוב בנושא עד לפרסום הידיעה. גם תגובת משרד קסלמן לא התקבלה. נציגו של אגם, מוטי שקלאר, סירב להגיב; ואת תגובתו של מנכ"ל רשת, אבי צבי, לא ניתן היה להשיג.