איך זה קרה? בן 11 מאנגליה טס לרומא לבד ללא דרכון

המקרה המוזר התרחש אתמול כשהילד הצליח לעבור את כל הבדיקות בנמל התעופה של מנצ'סטר ולעלות על טיסה לאיטליה ■ הרשויות כבר פתחו בחקירה ■ 5 עובדים של חברת התעופה הושעו

איך מצליח בן 11 מאנגליה לעלות לבד על מטוס לרומא שבאיטליה מבלי שיהיה לו דרכון או כרטיס טיסה כשבדרך הוא עובר 5 עמדות ביקורת? על השאלה הזאת מנסים היום חוקרים בכירים בשדה התעופה של העיר מנצ'סטר לענות. הפרשה כבר הספיקה להוביל להשעיית כל צוות האוויר של הטיסה שבה טס הילד.

הכל התחיל אתמול בבוקר כשליאם קורקורן היה יחד עם אמו במרכז מסחרי במנצ'סטר כשלפתע האמא איבדה קשר עם בנה. על פי הדיווח בעיתון מקומי, הילד עזב את אמא שלו ועקב אחרי משפחה שהייתה בדרך לחופשה בחו"ל. משהגיע ליאם לטרמינל 1 של נמל התעופה של העיר, הוא עבר בעמדת השיקוף כשאנשי הביטחון לא עלו על זה שהילד נוסע לבדו.

לאחר שעבר במכונת השיקוף הלך הילד לאחד השערים של נמל התעופה שם הצליח לחמוק מבדיקה ביטחונית נוספת מבלי שהתבקש להציג דרכון או כרטיס עלייה למטוס. לאחר שעבר את "המכשול" הזה הוא נכנס למטוס והתיישב במושב פנוי שמצא. כל זה קרה כשעדיין אף אחד מהאנשים שנתקלו בו לא עלה על כך שילד בן 11 נוסע לבד.

צוות המטוס היה אמור לעלות על העובדה שיש נוסע לא רשום בטיסה הזאת, אך כנראה שהצוות נכשל במשימה הפשוטה של ספירת הנוסעים לפני הטיסה ולהשוות את מספר האנשים עם הרישומים של חברת התעופה. רק כשהמטוס היה באוויר הבחינו חלק מהנוסעים בילד הקטן שנוסע לבד והודיעו לצוות הדיילים במטוס. הטייס דיווח על המקרה לשדה התעופה במנצ'סטר ואלה מסרו את ההודעה לאמו של הילד שבאותה העת כבר הייתה בפאניקה.

למרות זאת, הטייס החליט להמשיך בטיסה כרגיל והמטוס נחת בשדה התעופה הבינלאומי של רומא בשעות אחר הצהריים אז התבקש הילד על ידי אחד הדיילים להישאר במקומו כשכל הנוסעים האחרים ירדו מהמטוס. הילד נשאר במטוס עד טיסת החזרה למנצ'סטר.

הרשויות באנגליה פתחו בחקירת האירוע החמור הזה כשהדגש בעיקר הושם על העובדה שילד בן 11 הצליח לעבור את כל עמדות הביקורת בשדה התעופה מבלי שיעלו עליו. בנוסף לכך, החליטה חברת Jet2.com, חברת טיסות Low-Cost שהפעילה את הטיסה, להשעות 5 עובדים של החברה שהיו מעורבים במקרה המוזר, אך החמור, הזה.