זועבי: "הפיגוע בבולגריה - בגלל הכיבוש; ישראל לא קורבן"

ח"כ חנין זועבי אמרה הדברים בראיון בתכנית "מדברים גורדון" ■ על היחסים עם סוריה ואיראן: "ישראל רוצה לתקוף את איראן כדי לשמור ההגמוניה של באזור, נשיא איראן הוא טיפש"

"אם ישראל היתה אומרת שהיא היתה מכירה בעוול שעשתה לפלסטינים - אז היה גם היגיון לתבוע מהעולם להעלות את זכר כל הצדדים. אבל זה צבוע להזכיר כל פעם מחדש את הקורבנות של לפני 40 שנה בזמן שאת הקורבנות של השנים האחרונות ישראל רוצה להסתיר" - כך אמרה היום (ה') ח"כ חנין זועבי (בל"ד) בראיון בתכנית "מדברים גורדון" בהנחיית רועי כ"ץ.

זועבי אמרה הדברים בהתייחסה לדרישה מהוועד האולימפי הבינלאומי לקיים דקת דומיה לזכר 11 הספורטאים הישראלים שנרצחו באולימפיאדת מינכן 72.

באשר לפיגוע בשבוע שעבר בבורגס, בולגריה, אמרה זועבי: "ישראל לא קורבן וגם כאשר אזרחים נרצחים המדיניות הישראלית הכובשת היא אשמה. אם לא היה כיבוש ולא היה דיכוי ולא מצור זה לא היה קורה".

עוד טענה זועבי טענה כי ישראל מחרחרת מלחמה נגד סוריה ואיראן: "ישראל רוצה לתקוף את איראן לא בגלל איום בטחוני או צבאי אלא פוליטי. על מנת לשמר את הגמוניה שלה באיזור. גם אם לא היה לאיראן נשק גרעיני היא היתה תוקפת".

בתגובה לשאלה האם היא אינה מפחדת מאיום הגרעין האיראני אמרה זועבי כי "אני מפחדת יותר מהנשק הגרעיני שיש בידי ישראל", ואמרה כי אין להתייחס ברצינות לאיומיו של נשיא איראן ואף הגדירה אותו "טיפש".

מח"כ זועבי נמסר כי "מסע ההסתה והרדיפה נגד ח"כ חנין זועבי לא נפסק. קבוצה של עיתונאים חותכים את המשפטים ומשתמשים בחצאי אמירות. ח"כ זועבי גינתה את רצח האזרחים היהודים בבורגס ועמדה בדקת דומיה בכנסת לזכרם של קורבנות מינכן. התקשורת החליטה להתעלם מגינויים אלה, ובנוסף התעלמה מאמירת זועבי שהכיבוש הוא הטרור המרכזי והוא החממה של הסכסוך והסבל באזור. יחד עם זה הח"כ הדגישה שהכיבוש ממשיך לדכא את הפלסטינים וישראל ממשיכה לסרב ליוזמת השלום הערבית ופוסלת את אופציה השלום ותומכת באופצית המלחמה והכוחנות, ומדיניות זו היא האחראית על כל הקורבנות באזור".