משקיעים? קבלו 10 עצות מה"גורואים" הגדולים בהיסטוריה

"ביזניס אינסיידר" ערך במיוחד עבורכם רשימה של התובנות וההמלצות החמות של המשקיעים הגדולים בהיסטוריה ■ ג'ון טמפלטון - ארבעת המילים המסוכנות לכל משקיע: "הפעם זה יהיה שונה"

כל משקיע עצמאי מתחיל מוצף בעשרות ואף מאות עצות כיצד להשקיע ובאילו כללים לנקוט, כאשר המשקיעים המנוסים יותר מחולקים לשני מחנות: המלומדים והאסטרטגים. באתר "ביזניס אינסיידר" ערכו במיוחד עבורכם רשימה של התובנות וההמלצות החמות של המשקיעים הגדולים בהיסטוריה, תוך שהם מציינים כי בתנודתיות של היום כדאי לכם לבחון את השיטות שעובדות לעומת אלו שאנשים טוענים שהן עובדות.

אנו ריכזנו עבורכם את העצות המהותיות ביותר:

1. ג'ון טמפלטון - "הפעם זה שונה" - המשקיע האגדי טוען שארבעת המילים המסוכנות ביותר עבור כל משקיע הן "הפעם זה יהיה שונה".

2. ברטון ביגס - "אין נוסחה שתמיד עובדת" - ביגס טוען כי פתרונות כמותיים ונוסחאות להקצאת נכסים אינן תמיד פועלות ונועדו למחזורים מסוימים בשווקים ולא לכל מצב השורר בשווקים.

3. בנג'מין גראהם - "היזהרו מתחזיות" - טוען כי זה ממש אבסורד לחשוב שהציבור הכללי יכול להרוויח כסף באמצעות תחזיות של אנליסטים.

4. ג'ק בוגל - ההפסדים הם חלק מהמציאות של השווקים - "אם אתה לא מסוגל לראות ירידות של 20% בשווקים אתה לא צריך להשקיע בשוק המניות", טוען בוגל.

5. פיליפ פישר - "דע את הערך של ההשקעות שלך" - פישר טען כי שוק המניות מלא באנשים ש"יודעים" מהו המחיר האמיתי של כל הנכסים אך למעשה הם אינם יודעים דבר.

6. וורן באפט - "תהיו חמדנים רק כאשר כולם פוחדים" - המשקיע האגדי טוען כי המשקיעים צריכים לזכור כי ההתרגשות היא האוייב האמיתי שלהם, בכל הנוגע להשקעות וכי אם הם מעוניינים לתזמן את הכניסה שלהם לשוק המניות, עליהם לשים לב מתי כולם בורחים מהשווקים ואז להיכנס.

7. בוב פארל - "אל תצטרפו לעדר" - מומחי השקעות רבים שותפים לדיעה הרווחת לפיה מרבית המשקיעים קונים את המניות כאשר הן בשיא ומוכרים אותן כאשר הן בשפל. לכן, עצה זו יכולה להיות מתאימה גם לעצתו של באפט.

8. ג'רמי גראנתהם - "הכירו ביתרונות שלכם על פני המקצוענים" - גראנתהם טוען כי למשקיעים הפרטיים קיים יתרון רב על המקצוענים. בעוד המשקיעים המקצוענים חייבים להראות תוצאות מוכחות ורווחים מהירים ("הם גם חייבים להיראות עסוקים"), גורו ההשקעות טוען כי למשקיעים הפרטיים קיים את כל הזמן הדרוש כדי לבחור מניה, לנתח אותה לעומק ולחכות לנקודת כניסה מוצלחת, בניגוש למקצוענים.

9. קן פישר - חשוב לזכור את ההסיטוריה - פישר טוען כי כאשר אתם בונים את הפרוטפוליו להשקעה כדאי לכם לקחת בחשבון גם את השיקול ההיסטורי.

10. צ'ארלס אליס - "השקיעו לטווח הארוך" - אליס טוען כי בהשקעות לטווח הבינוני והקצר "תמיד יכולות להיות הפתעות", בעוד השקעות לטווח הארוך הוכיחו את עצמן כמניבות את התשואה הטובה ביותר.