מנהל השקעות: "לא יקרה דבר באירופה - והשווקים יקרסו"

צ'ארלס בידרמן, מנהל TrimTabs Investment Research: "אירופה לא תעשה שום דבר משמעותי, הדפסת כספים לא תפתור את הפער בין ההכנסות להוצאות והחובות"

לאחר שטף הצהרות מעודדות מכיוון מנהיגי אירופה בימים האחרונים, המרמזים על צעדים משמעותיים לריסון המשבר - סבור מנהל ההשקעות צ'ארלס בידרמן, המנהל את חברת ההשקעות TrimTabs Investment Research, כי אירופה לא תעשה "שום דבר משמעותי" לריסון המשבר, וכי שוקי המניות "יקרסו".

"אנו לא רואים סיכוי לכך שאירופה תעשה משהו משמעותי. דרגי והאחרים מדברים יפה במשך שנים, אבל שום דבר לא באמת קורה", אמר בידרמן בראיון ל-CNBC. לדבריו, האפשרות היחידה לפתרון המשבר היא הדפסה נוספת של כספים, בהנחה וגרמניה תסכים לצעד שכזה, אולם כך מהלך זה לא יספיק להצלתה של אירופה בטווח הארוך.

"הבעיה המרכזית של אירופה היא שהכלכלות לא מייצרות מספיק הכנסות כדי לעמוד בהתחייבויות שלהן. בהתחשב בעובדה הזו, אני לא יודע מה הם (מנהיגי אירופה) יכולים לעשות, חוץ מלדבר", המשיך.

לדבריו של בידרמן, "אני יודע שרוב האנשים מייחלים לדברים טובים ומתפללים לנס, אבל הדפסת כסף בסך-הכל מעניקה לאנשים חתיכת דף. זה לא הולך לפתור את הפער בין ההכנסות להוצאות של הכלכלות והממשלות".

בידרמן הוסיף כי הוא "100% דובי על שוקי המניות", וכי למרות התערבות הבנקים המרכזיים בעולם במשבר, "השווקים לא יחזיקו מעמד, הנזק עלול להיות תמידי".