השיחה: משפחת נקש משקיעה בורסצ'ה

מי הסלבריטאי שהצטרף למגדל של משפחת חג'ג' בנתניה? ■ מי המנכ"ל הנוסף שרכש רכב חשמלי? ■ וגם: מה חושב אלדד יניב על ביטול פגישתם של רומני ויחימוביץ'?

"ביזנסוויק", מגזין העסקים של סוכנות הידיעות בלומברג, פרסם בסוף השבוע כתבה מקיפה על עסקיה של משפחת נקש, שהתפרסמה כבעלת מותג האופנה ג'ורדש. הכתבה מתארת את דרכה של המשפחה, החל מימיו הראשונים של יוסף (ג'ו) נקש, שהיגר מישראל לארה"ב ב-1962, כעובד מחסן בלואר איסט-סייד במנהטן, דרך החנות הראשונה שפתח בברודווי עם שני אחיו, אבי ורפי, ועד להפיכתה של החברה המשפחתית לאימפריה שהיא כיום, החולשת על עסקי נדל"ן, מזון ומלונאות. לאימפריה של משפחת נקש השקעות רבות גם בישראל, כשהבולטת בהן היא חברת התעופה ארקיע, שגרעין השליטה שלה נרכש על ידי אבי נקש לפני כ-10 שנים, בתמורה ל-10 מיליון דולר.

אחוזתו של ג'יאני ורסצ'ה / צילום: רויטרס
 אחוזתו של ג'יאני ורסצ'ה / צילום: רויטרס

האחוזה של ורסצ'ה

הכתבה מציינת את דפוס הפעולה העסקי של קבוצת נקש, המנוהלת על ידי 3 האחים בני הדור הוותיק ו-16 בני הדודים בני הדור השני. החברה המשפחתית מתמקדת בדרך כלל ברכישה של עסקים או נכסים במצב סבוך או גרוע מבחינה פיננסית ומחזירה אותם אל מסלול ההצלחה. האתגר האחרון של הנקשים הוא רכישת אחוזתו של מעצב האופנה ג'יאני ורסצ'ה במיאמי. בדצמבר 2011 שמה המשפחה את ידה על האחוזה, שעל שטחה נרצח המעצב. משפחת נקש רכשה את המשכנתה מידי הבנק הגרמני WestLB וכעת היא נאבקת על אחזקתה מול נוטל המשכנתה, טייקון התקשורת פיטר לופטין.

רן אברמסון

עזרא מול החוף

סלבריטאי נוסף מצטרף למגדל Master Piece של קבוצת חג'ג' בחוף נתניה. לאחר שהזמרים הראל סקעת וקובי אפללו, ושחקן הבימה דורון אורן, רכשו דירות במגדל, הצטרף אליהם השבוע גם כוכב מכבי חיפה, חן עזרא. עזרא, שעד לסיום העונה שעברה כיכב בשורות מכבי נתניה, קנה דירת מיני פנטהאוז, בקומה העשירית של המגדל, בגודל 138 מ"ר נטו, בתוספת מחסן של 6 מ"ר ומרפסת של 24 מ"ר. על הדירה שילם עזרא 2.35 מיליון שקל. מגדל Master Piece יתנשא לגובה של 19 קומות, יכלול 68 יחידות דיור, בדרום מערב העיר, על הטיילת. הפרויקט כולל בריכת שחייה גדולה, חדר כושר, חדר ג'ימבורי ומועדון דיירים. האכלוס צפוי בעוד כ-3 שנים.

בירנבאום חשמלי

לאולם התצוגה המרכזי של בטר פלייס בגלילות הגיע בשבוע שעבר מנכ"ל סודה סטרים העולמית דניאל בירנבאום. בירנבאום הגיע לקבל את הרכב החשמלי שהזמין, ובכך הצטרף לבכירים נוספים שרכשו את הרכב, ביניהם: גיל שויד יו"ר ומנכ"ל חברת צ'ק פוינט, מוטי גוטמן מנכ"ל מטריקס, דני שגב יו"ר קונסיסט ישראל ועוד.


דניאל בירנבאום

בירנבאום התקבל, כמו כל לקוח חדש, במחיאות כפיים של צוות העובדים במקום ולצליל השיר "משהו חדש מתחיל" של הזמר דני רובס שהושמע ברקע, ועזב את המקום בפלואנס Z.E החדשה שלו.

מה הסטטוס

Eldad Yaniv תוהה אם שלדון אדלסון ביטל לשלי יחימוביץ' את פגישתה עם מיט רומני, כי ביבי מפחד.