ערוץ 10 דורש מרשת להודיע כי הסכם "הישרדות" מבוטל

ערוץ 10: כי רשת ניהלה מו"מ בחוסר תום-לב ■ דורש גם מחברת CASTAWAY להודיע כי ההסכם מול רשת מבוטל ■ רשת: "מיותר להתייחס לדברים"

ערוץ 10 לא מוותר על הפורמט של תוכנית הדגל "הישרדות". במכתב חריף שנשלח לזכיינית ערוץ 2 רשת מטעם ערוץ 10, נטען כי רשת נקטה "התנהלות פסולה וחסרת תום-לב כאשר חתמה על הסכם לרכישת הזכויות לשידור 'הישרדות'.

"קיימים גבולות אדומים שאסור שייחצו גם בעולם העסקי. מדובר, עם כל הכבוד, בעולם האמיתי ולא בתוכנית ריאליטי. העולם העסקי, למרות דימויים שונים שניתנו לו, אינו ג'ונגל באוקיינוס ההודי בו איש הישר בעיניו יעשה.

"אסור לתת יד להתנהלות מן הסוג הזה. באם אכן נחתם הסכם - הרי שלידתו בחטא, אין לו כל תוקף, והוא בטל ומבוטל".

על המכתב חתום עורך דין מטעם הערוץ, ברוך כצמן.

בהמשך המכתב תוקף ערוץ 10 את התנהלות הזכיינית רשת וטוען כי למרות שנראה כי היא ידעה היטב על ההסכם התקף והמחייב שלו עם CASTAWAY, היא בחרה לנהל משא-ומתן "בחוסר תום-לב מקומם ממש ובאופן בלתי ראוי - במחשכים. המשמעויות המשפטיות של מהלך בוטה ופסול זה, בין היתר מצד רשת, הינן ברורות. אין צורך להכביר במילים. מדובר בהתנהלות שאף איננה מוכרת במקומותינו הפרועים לעיתים", כתב כצמן.

הערוץ דורש מרשת כי תודיע ללא דיחוי כי "לא נחתם כל הסכם בינה לבין CASTAWAY בעניין הזכויות לשידור 'הישרדות' ישראל".

"חוק הוא חוק"

במכתב אחר שנשלח אתמול (ב') לבעלת הזכויות על הפורמט של "הישרדות", חברת CASTAWAY, האשים עו"ד כצמן את החברה בהתנהלות חסרת תום-לב המנוגדת להסכם עם ערוץ 10, ולפיכך לדבריו החוזה שלה מול רשת הינו "בטל ומבוטל".

הערוץ טוען כי ההסכם עם רשת בטל, בין היתר מכיוון שבחוזה עם ערוץ 10 קיים סעיף המגדיר 3 חודשי משא-ומתן בלעדי לטובתו לאחר שידור הפרק האחרון של העונה, אולם פרק זה עדיין לא שודר בישראל.

"באנגליה, כמו בישראל, כמו בכל מקום מתוקן בעולם. חוק הוא חוק הוא חוק. לא ניתן לעצום עיניים ולהתעלם מהסכם ברור ומפורש", כתב עו"ד כצמן.

מרשת נמסר בתגובה: "מיותר להתייחס לדברים".