ארה"ב: המכירות הקמעונאיות הפתיעו ועלו ב-0.8% ביולי

צפי האנליסטים הצביע על עלייה מתונה יותר של 0.3% ■ באותה השעה פורסם גם מדד המחירים ליצרן לחודש יולי שעלה ב-0.3%

בעוד השווקים מצפים למוצא פיו של בן ברננקי באשר לצעדים מרחיבים נוספים, המכירות הקמעונאיות שפורסמו היום (ג') בארה"ב הפתיעו לטובה ועלו מעל הצפי לרמה של 0.8% ביולי, זאת לעומת ירידה של 0.5% ביוני. צפי האנליסטים הצביע על עלייה מתונה יותר של 0.3%.

יש לציין, כי זוהי העלייה הראשונה במכירות הקמעונאיות ב-4 החודשים האחרונים, ולפי נתונים שפרסם משרד המסחר האמריקני, עלייה זו נבעה בעיקר בשל העלייה בביקושים לכלל המוצרים, החל ברכבים וכלה במוצרים אלקטורנים.

אנליסטים מציינים כי העלייה מבטאת את הגידול בצריכה הפרטית בחודש יולי, עניין שיכול להעניק מרווח נשימה מסוים לנשיא אובמה וליו"ר ה'פד' בן ברננקי, שכולם מצפים ממנו להשיק סבב נוסף של רכישות אג"ח.מדד הליבה של המכירות הקמעונאיות, שאינו כולל את מגזר הרכבים, הדלק וחומרי הבנייה, עלה ב-0.9% - העלייה החדה ביותר מאז ינואר ומבסס את טענות האנליסטים.

לשכת המסחר מציינת כי העלייה החדה ביותר נרשמה במכירות חלקי החילוף של הרכבים, שרשמו עלייה של 0.8% וכן עלייה של 0.9% במכירות מוצרי האלקטרוניקה. מכירות חומרי הבנייה עלו ב-1% ואילו מכירות מוצרי האנרגיה עלו ב-0.5%.

באותה השעה פורסם גם מדד המחירים ליצרן לחודש יולי שעלה בהתאם לציפיות ב-0.3%, זאת לאחר עלייה מתונה של 0.1% בחודש יוני. משרד העבודה האמריקני מציין כי נרשמה עלייה של 0.5% במחירי המזון ואילו מחירי האנרגיה נפלו ב-0.4%. למרות הנתון המפתיע, בשנה החולפת מדד המחירים ליצרן עלה בקצב של 0.5% - הנמוך ביותר מאז אוקטובק 2009.

מדד הליבה של מחירי היצרנים, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה ב-0.4% בחודש יולי, יותר מצפי האנליסטים שעמד על 0.2%. בשנה החולפת המדד עלה בקצב של 2.5%, הקצב הנמוך ביותר מאז יוני 2011.

מאוחר יותר התפרסמו המלאים העסקיים לחודש יוני שעלו ב-0.1%, מתחת לצפי האנליסטים שעמד על עלייה גבוהה יותר של 0.2%.