תוכנית פרישה מרצון לעובדים בכלל ביטוח

התוכנית: לעובדים בגילאי 60 ומעלה ■ בכלל ביטוח כ-150 עובדים בגילאים הרלוונטיים לתוכנית

הסדרי הפרישה מרצון, המוכרים היטב מהשירות הציבורי, הבנקים והחברות הגדולות, בדרך לנציגה בכירה של ענף הביטוח. חברת כלל ביטוח , בניהול שי טלמון ובשליטת קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, יצאה בימים האחרונים עם תוכנית פרישה מרצון בתנאים מועדפים לעובדים בגילאי 60 ומעלה. בכלל ביטוח כ-150 עובדים בגילאים הרלוונטיים לתוכנית.

באתר האינטרנט הפנימי של עובדי החברה פורסם כי במסגרת התוכנית יוענקו לפורשים פיצויים מוגדלים, כפי הנראה בשיעור של 150%, ושורת הטבות נוספות. מדובר באפשרות להמשיך ולקבל הטבות המגיעות לעובדים פעילים בחברה גם לאחר הפרישה ולמשך כמה שנים. בראש ההטבות חברות בביטוח הבריאות הקבוצתי ותשלום דמי ניהול מופחתים בביטוח הפנסיוני.

בכלל ביטוח ציינו בפנייה לעובדים כי התוכנית "גובשה בהמשך לפניות עובדים בנושא זה שהתקבלו בשבועות האחרונים". כמו כן, מדובר בתוכנית מרצון ולבחירת העובד. כלל ביטוח שומרת לעצמה את הזכות לבחור אם לקבל פניית עובד מסוים. יחסי עובד-מעביד זכו בחודשים האחרונים לדגש מיוחד בכלל ביטוח, על רקע מאמצים של חלק מעובדי הקבוצה שחברו להסתדרות החדשה להקים ועד עובדים בחברה. לפי שעה מאמצים אלה לא הבשילו לכדי הקמת ועד, אך הם עדיין נמשכים. במסגרת מאמצי כלל ביטוח למנוע יצירת ועד בחברה, ננקטו כמה צעדים שנועדו לתת מענה לטענות עובדים בחברה.

כלל ביטוח, כמו גם יתר קבוצות הביטוח (בדגש על הגדולות שבהן), חווה בימים אלה הרעה בתוצאותיה העסקיות על רקע מצב המשק, צעדי הרגולציה ובמיוחד הירידות בשוקי ההון. ההתפתחויות בשלושת ההיבטים הללו מקשות על חברות הביטוח, מתווספות לתחזיות פסימיות למצב הכלכלה המקומית ומובילות אותן לבחינת צעדי התייעלות.

נכון לסוף 2011 היו בכל קבוצת כלל ביטוח 4,716 עובדים, לעומת 4,291 עובדים בקבוצה בסוף 2010. בענף הביטוח כולו הועסקו נכון לסוף 2011 כ-22 אלף איש.