רכב ה"לייף סטייל" פולקסווגן CC - אנדורפין במקום אדרנלין

לקוחות שמוכנים לשלם עוד עשרות אלפי דולרים עבור שעון מותג, יקבלו תמורה מלאה עבור פולקסווגן CC האלגנטית

לייף סטייל הוא אחד המרכיבים האהובים ביותר על משווקים ויצרנים בתהליך המיצוב והתכנון של מוצרי צריכה. למרכיב זה פרשנויות רבות, ותוויות כמו "פניה לרגש ולא למוח", "ערך מוסף תדמיתי" ושאר המצאות. אבל תכל'ס, הפירוש השיווקי המעשי של הביטוי הוא "איך לשכנע את הלקוח לשלם הרבה יותר על אותו מוצר".

גם יצרני הרכב ששים להצמיד את התווית "לייף סטייל" לדגמים חדשים שלהם, והדרך הבדוקה ביותר לעשות זאת היא באמצעות עיצוב חיצוני מושך עין, שעוטף מכניקה של רכב נפוץ.

חלקלק-יוקרתי

פולקסווגן CC היא דוגמה מובהקת לרכב לייף סטייל, שמציע עיצוב ייחודי של קופה-ארבע-דלתות על בסיס פלטפורמה ומכניקה של פולקסווגן-פאסאט. הראשון של CC אף נשא את הקידומת "פאסאט" כחלק משמו, אך דגם 2012 החדש מתנער מהמורשת "העממית" וכעת שמו הרשמי הוא פשוט "CC" - קצר, אניגמטי, ובהחלט תואם את דרישות הלייף סטייל.

עיצוב המכונית שומר על המראה החלקלק-יוקרתי של הדגם היוצא, עם מרכב קמור שנמתח בקו רצוף כמעט מהחרטום ועד לזנב ופרופורציות ארוכות, רחבות ונמוכות. אבל במודל 2012 גם החרטום וגם הזנב עוצבו מחדש כדי לשוות למכונית מראה מכובד יותר, בוגר ונודף ריח של כסף גדול - ממש כמו פרופיל קהל היעד של המכונית. כך או כך, זו מכונית מושכת עין שתעניק לבעליה הרבה יותר תשומת לב ברחוב מ"סתם" פאסאט.

עיקר ההשקעה במודל החדש הופנתה לחידוש תא הנוסעים, ובגרסה המפוארת שבה הגיע רכב המבחן שלנו הוא נראה כמו חדר במלון אופנתי במנהטן, עם דיפון דו-גוני, מחוונים קרירים-מוכספים ומושבים עטויים בריפוד עור "קפלים". המושב האחורי מיועד כעת לשלושה נוסעים (ולא שניים כבעבר), אם כי הוא כולל שתי כורסאות נפרדות שביניהן מקום צר וקשיח, שמיועד בעיקר לילדים (לנכדים?).

בסיסיות תרבותית

CC נמכרת כיום בארץ עם מנוע 2 ליטר בנזין-טורבו בהספק 211 כ"ס או עם מנוע 1.8 ליטר בנזין-טורבו בהספק צנוע של 160 כ"ס. רכב ההדגמה שלנו, שצויד במנוע הבסיסי, סיפק את רוב דרישות הנהיגה הבסיסיות בצורה תרבותית. עם מנוע זה מאיצה המכונית מאפס ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות, ונהגים אמיצי-לב או חסיני-דוחות יוכלו לשייט איתה בשלווה ב-200 קמ"ש וצפונה. עם זאת, תחת עומס של האצה בעלייה חושף המנוע צד לא-מהוקצע, ונתקלנו ביחסי מנוע-גיר רהוטים יותר.

על הכביש מרגישה CC כמו פאסאט, ששיבה זרקה בשערה. היא מכוילת באופן בולט לכיוון הנוחות וספיגת הזעזועים, ולמרות שיש לה הגה מדויק למדי והתנהגות כביש "מסודרת", זו לא מכונית לנהיגה ספורטיבית אלא יותר "יאכטת כביש" עם נטיית גוף די בולטת בפניות, שמעודדת אותך להישען לאחור, לשייט בנינוחות וליהנות מהיציבות, הנינוחות ומערכת הקול (המצוינת).

פולקסווגן CC עולה 250 אלף שקל. זהו פרימיום של כמעט 60 אלף שקל לעומת פאסאט עם מנוע זהה, וגם כשמשקללים את האבזור התקני העודף של CC, הלקוח עדיין נדרש לשלם לא מעט עבור אותו לייף סטייל. מנגד, לקוחות שמוכנים לשלם עוד כמה מאות דולרים עבור חדר במלון בוטיק, או עשרות אלפי דולרים עבור שעון מותג או מטבח בתפירה אישית, יקבלו תמורה מלאה עבור CC האלגנטית, בתנאי שיוותרו על אדרנלין ויסתפקו באנדורפין (החומר האחראי על תחושת העונג במוח).