עלייה באבטלה בארה"ב ביולי: "אני רעבה ומתוסכלת"

44 מדינות בארה"ב דיווחו על עלייה באבטלה ביולי - והמובטלים זועמים ■ מובטלת מקליפורניה שמוכנה אפילו לנקות בתים: "אני מחפשת כל דבר" ■ מובטל אחר: "לא נתתם לאובמה הזדמנות לנקות את כל הבלגן שנוצר במשך שנים"

שיעור האבטלה ברוב מדינות ארה"ב עלה בחודש יולי - כך עולה מנתונים מלאים שפורסמו היום (ו') בארה"ב. למרות ששיעור האבטלה הכללי בארה"ב עלה ל-8.3% בלבד מ-8.2% מיוני, לא פחות מ-44 מדינות דיווחו על עלייה בשיעורי האבטלה בהן.

המדינה בעלת שיעור האבטלה הגבוה ביותר בארה"ב היא נבאדה, עם 12% אבטלה. נקודת האור היא ששיעורי האבטלה ב-44 מדינות נמוכים היום מכפי שהיו לפני שנה, כולל בנבאדה שסבלה מאבטלה של 13.8% לפני שנה.

המדינה בעלת העלייה הגבוהה ביותר של מקומות תעסוקה היא קליפורניה, שם נוספו יותר מ-25 אלף משרות ביולי (בהשוואה ליוני). קליפורניה, המדינה הגדולה בארה"ב שסבלה קשה מאוד מהתפוצצות בועת הנדל"ן, ייצרה אלפי מקומות עבודה חדשים מדי יום, אך היא עדיין במקום השלישי ברשימת המדינות מוכות האבטלה עם שיעור אבטלה של 10.7%.

"אני מחפשת כל דבר", אמרה ל-CNBC פאם, תושבת קליפורניה שמחפשת עבודה. "בגילי, אף אחד לא מוכן להעסיק אותי". היא טוענת שעבדה כמזכירה בענף המסחר. כעת היא מקווה אפילו להיות מנקה.

"זו בושה", אומר אלברט רופרסון, גם הוא מחפש עבודה. "יש לי משרה חלקית אבל אי אפשר לעמוד בתשלומים".

שיעור האבטלה בוויסקונסין, המדינה ממנה מגיע פול ריאן המיועד ע"י מיט רומני לתפקיד סגן הנשיא, עומד על 7.3%. במישיגן יש 9% אבטלה ובניו המפשייר 5.3% בלבד.

בלשכת התעסוקה ב-Glendale, קליפורניה, הדעות באשר לבחירות הקרובות ב-6 בנובמבר חלוקות. "אין עבודה כבר 4 שנים", מתלונן קורי, שגם הוא מחפש עבודה. רופרסון מתערב ואומר כי "לא נתתם לאובמה הזדמנות לנקות את כל הבלגן שנוצר במשך שנים".

בשלב זה התערבה מובטלת אחרת ואמרה ל-CNBC: "כשאני אומרת שאני רעבה ומתוסכלת ומישהו בא ומדבר על 'כלכלה' או 'מיתון', אני לא אגיד לך מה אני אומרת לו. תנחש לבד".