בסיטי ממליצים "לברוח" לזהב: עשוי לזנק בכ-290%

טום פיצפטריק, המנתח הטכני הנודע של בנק ההשקעות סיטי יצא בסקירה טכנית חדשה, בה הוא טוען כי מחיר הזהב עשוי לפרוץ את רמת ההתנגדות של 1,665 דולר לאונקיה ולהיכנס לראלי ארוך

אומנם קאנצלרית גרמניה עודדה את השווקים כאשר הצהירה כי תעשה ככל יכולתה לשמור על אחדות גוש האירו, אולם נראה כי ישנם אנליסטים הסוברים כי המצב רק ילך ויחריף ומי שמחפש לברוח ל"מקלט ההשקעות" הקרוב עדיף לו שיחפש את המתכת הצהובה. אחד מאותם אנליסטים הוא טום פיצפטריק, המנתח הטכני הנודע של בנק ההשקעות סיטי.

לאחרונה האנליסט הטכני המפורסם טען כי הזהב יגיע לרמה של 2,400 דולר לאונקייה, לכל היותר עד סוף השנה. אולם, בראיון לאתר הכלכלי "קינג וורלד", פיצפטריק אמר כי יעד של 6,300 דולר לאונקיה הוא אינו יעד בלתי הגיוני.

"כאשר בוחנים את תנועת מחירי הזהב במהלך השנים 2006-2007, ניתן לראות כי תנועת המחירים הזו דומה להיום והיא יכולה לקחת אותנו לרמות של 2,400 דולר לאונקייה", טוען פיצפטריק. "אולם, אני לא רואה סיבה מדוע הזהב אינו יכול להגיע לרמה שבה הוא הגיע בשוק השורי של הזהב בין השנים 1970 ל-1980. כאשר משכפלים את התנועה הזו במדיוק, היא תיקח אותנו למחיר של 6,300 דולר לאונקייה".

לאחר שבחן את ההיסטוריה של מחירי הזהב פיצפטריק עובר להסביר את הניתוח הטכני שערך. "הזהב עדיין נשאר מעל רמת התמיכה של 1,520 נקודות, אותה השוק בחן 3 פעמים בשנה האחרונה", טוען האנליסט של סיטי ומסביר כי רמת ההתנגדות הראשונה שיש לבחון תהיה 1,665 דולר, כאשר פריצה של רמה זו תוביל לראלי מהותי עד לרמת ההתנגדות הבאה ברמה של 1,790-1,802 דולר.

"תנועת המחירים כיום מזכירה את זו שהייתה ב-2006, אז מחיר הזהב תיקן מטה מרמה של 730 דולר ל-542 דולר, אומנם לשוק לקח קצת זמן אך לבסוף הוא יצר גבהים חדשים במחצית השנייה של 2007, כאשר המשבר הכלכלי החריף", הוא מסביר.

בתוך כך נזכיר כי גם "כרישי" ההשקעות ג'ורג' סורוס וג'ון פולסון מאמינים בזהב. קרן הגידור אותה מנהל סורוס הכפילה את החשיפה שלה לכדי 884 אלף יחידות ב-SPDR GOLD. פולסון הגדיל את החזקותיו באותו נכס ב-26% לכ-28 מיליון יחידות.

כאמור, מחיר הזהב צנח ב-4% במהלך הרבעון השני, הירידה החדה ביותר מאז ספטמבר 2008, כאשר האנליסטים תולים את הירידה החדה בעובדה כי הבנקים המרכזיים באירופה וארה"ב לא הכריזו על צעדים מוניטארים מרחיבים נוספים חרף העובדה כי משבר החוב האירופי החריף ברבעון הקודם.