קופת השרצים של שושן ברבי, החשוד ב"פגע וברח" בנתניה

המשטרה פתחה במצוד אחר שושן ברבי, החשוד בדריסה למוות של 3 נשים ■ לפי החשד, ברבי ביצע את המעשה תחת השפעת סמים ואלכוהול ■ לפני שנתיים הוא נמלט מניידת משטרת התנועה בכביש החוף לאחר שנקלט דוהר ב-180 קמ"ש

המשטרה פתחה במצוד אחר שושן ברבי, עבריין מנתניה, החשוד העיקרי בדריסה למוות של 3 נשים בעיר. לפי חשדות המשטרה, ברבי ביצע את המעשה תחת השפעת סמים ואלכוהול.

הלוויותיהן של 3 הנשים שנהרגו בתאונה הקשה ייערכו היום. שושנה וסבטלנה יגודייב, תושבות דימונה, ייטמנו בעירן בשעה 12:00. אלכסנדרה רובינוב מנתניה, קרובת משפחתן של השתיים, שנהרגה אף היא בתאונה תובא למנוחות בשעה 16:00 בבית-העלמין בעירה.

"עשית מעשה נורא ואתה צריך לשלם מחיר על המעשה הזה", אמרה היום (א') ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג, בראיון לגלי צה"ל. "פיירברג יש בך ניצוך חיובי. לא התכוונת לפגוע באנשים האלה ולא התכוונת להרוג אותם אבל זה קרה. אתה מחמיר את מצבך. אני מבקשת ממך להגיע מיידית לתחנת המשטרה". לדבריה, לברבי יש "לב טוב".

במקביל למרדף אחרי ברבי, מואשם בהריגה הצעיר שהודה כי נהג ברכב הדורס מסוג אאודי 6 - וחזר בו מהודאתו. במשטרה חושדים כי הצעיר הודה במעשה בהוראת ברבי. הוא מואשם גם במתן עדות שקר ושיבוש הליכי חקירה, ומעצרו הוארך ב-5 ימים.

בחזרה לשושן ברבי. לפי תחקיר המתפרסם הבוקר בעיתון "ידיעות אחרונות", ברבי בן ה-35 הוא עבריין סדרתי, "חייל" לשעבר במשפחת אבוטבול ששמו נקשר לעבירות של אלימות, סמים ושוק אפור. הוא ריצה כמה תקופות מאסר, אבל חזר לנתניה ואף קיבל "פרס שיקום" מהעירייה שם: לאחר שפתח דוכן אבטיחים לא חוקי, הוצע לו בתמורה להריסת הדוכן שטח ציבורי עליו פתח קיוסק. אירוע הדריסה הנוכחי התרחש כ-300 מטר בלבד מאותו קיוסק.

פיירברג אמרה היום לגלי צה"ל בהקשר זה כי "היו לו 2 באסטות של אבטיחים. יש פרטים שאני לא יכולה למסור כרגע כי הם חסויים. אני לא מנסה לגונן עליו אבל בשנים הוא התמתן מאוד. הוא לא העז לאיים וידע שאם היה מאיים עלי הוא היה משלם את המחיר".

גם על הכבישים, ברבי הצליח ליצור לעצמו רישום פלילי. לפני כשנתיים הוא דהר על כביש החוף במהירות של 180 קמ"ש, לפי כתב האישום תוך סיכון חיי אדם. וכאשר שוטרי תנועה הורו לו לעצור - נמלט מהמקום. גם במקרה ההוא ברבי הסתתר תקופה, הופיע לאחר כשבועיים, הצטייד בשני עורכי דין ויצא מזה עם עסקת טיעון: 8 חודשי מאסר, מהם ריצה רק כ-5, ו-15 חודשים שלילת רשיון.

יומיים לאחר התאונה הקשה, התייצב מול המצלמה חזי ראובן, דודו של שושן ברבי, והפנה אצבע מאשימה כלפי משטרת ישראל. לטענתו, המשטרה רודפת את ברבי בגלל עברו הפלילי, ואף הכריז כי אין סיכוי שיסגיר עצמו לידי השוטרים.

בהתייחסו לטיפול המשטרתי בתיק, ביקש ראובן להביע מחאה תקיפה - וציין כי "מדובר בתיק תקשורתי בלבד.המשטרה רוצה לתפוס אותו, אבל היא לא תצליח, מפני שהוא לא יסגיר את עצמו, עד שהצדק ייצא לאור. אני בטוח בזה במאת האחוזים. אין סיכוי ששושן נהג במכונית. עובדה היא, שיש מישהו שהלך למשטרה ואמר שהוא נהג בכלי הרכב - ופתאום שינה את דעתו. איך זה ייתכן?"

לפי ראובן, "האדם שנעצר שוכנע לשנות את גירסתו בעקבות שיטות פסיכולוגיות שהופעלו עליו על-ידי החוקרים. למה אתם חושבים ששושן לא רוצה להסגיר את עצמו? השוטרים עשו כאן מניפולציה".