צפו: נתניהו ושטייניץ מתפארים בהורדת יוקר המחיה

משרדי ראש הממשלה, האוצר והחינוך משיקים קמפיין פרסומי משותף, המתאר את הפעולות שביצעה הממשלה שלדבריהם הביאו להורדת יוקר המחיה ■ העבודה: "חבל שהמיליונים שעלה הקמפיין אינם מושקעים במטרות ראויות יותר"

כנראה שההכרזות מעל בימת הכנסת, בישיבות הממשלה ובנאומים ציבוריים לא הספיקו - וראש הממשלה נתניהו ושר האוצר שטייניץ סבורים כי קמפיין פרסומי יקנה את לב הציבור.

משרד ראש הממשלה, משרד האוצר ומשרד החינוך משיקים קמפיין פרסומי משותף, שבו יוצגו הפעולות שביצעה הממשלה, שלדבריהם הביאו להורדת יוקר המחיה בישראל.

הקמפיין הפרסומי, שמורכב מ-4 סרטוני וידיאו ותמונות שיופיעו בטלוויזיה ובעיתונים היומיים, יתמקד בשניים מבין הצעדים המרכזיים שהממשלה מבקשת להבליט שביצעה השנה: "חינוך חינם מגיל 3, שחוסך כ-800 שקל בכל חודש להורים לכ-270,000 ילדים; וזיכוי בנקודות ממס להורים עובדים, המעניק תוספת של 430 שקל בכל חודש לאב עובד לכל ילד עד גיל 3 ו-215 שקל בכל חודש לאם עובדת לכל ילד עד גיל 5", לשון ההודעה.

בסרטונים מוצגות משפחות עם שני הורים עובדים, שמתגאים כי המשכורת שלהם נטו גדלה במאות שקלים בכל חודש הודות להטבות הממשלה, ושקוראים להורים עובדים אחרים לבדוק גם הם את זכאותם.

את הקמפיין הפיקה לשכת הפרסום הממשלתית, שנעזרה במשפחות מרחבי הארץ שכבר נהנות מההטבות, לדברי ההודעה לתקשורת של לשכת ראש הממשלה.

לדברי לשכת נתניהו, הקמפיין הנוכחי מצטרף לקמפיינים קודמים שנעשו על הצעדים להורדת יוקר המחיה: טיפולי שיניים חינם לילדים עד גיל 12, הרפורמה בסלולר ועוד.

"אירוני ואכזרי"

מפלגת העבודה תוקפת את לשכת ראש הממשלה על הקמפיין הפרסומי המשבח את הממשלה בשל פעולותיה להורדת יוקר המחיה לכאורה. "אירוני ואכזרי שביום בו מודיעים על 16 אלף משפחות שנזרקו ממעגל העבודה בחודש האחרון, מציגה ממשלת נתניהו משפחות מאושרות ונטולות דאגה", נמסר מלשכת ראש הממשלה. "זה קמפיין פרסומי שכל-כולו תעמולת בחירות, והוא ממומן בכספי ציבור.

"חבל שהמיליונים שעלה אינם מושקעים במטרות ראויות יותר. ממשלה היא שליחת ציבור ולא חברה מסחרית הקונה שטחי פרסום לצורך האדרת שמה. נתניהו יודע היטב כי מצבם של אזרחי ישראל הוא הפוך מהאידיליה המוצגת בפרסומות. שום קמפיין לא יכול להסוות את האבטלה, את העוני ואת שחיקת מעמד הביניים".