הנה 10 ממרחים שיגרמו לילדים להתלהב מהסנדוויץ' לבית הספר

לרגל פתיחת שנת הלימודים רקח עבורנו השף אילן פנחס ממסעדת יוליה עשרה ממרחים בריאים וטעימים, שילדים יאהבו בכריך (והמבוגרים ירצו לקחת איתם לעבודה)

כל הממרחים הם ל-4 כריכים

ממרח שקדים, אגוזים ובננות

חומרים: 200 גרם (בערך כוס) ממרח שקדים במרקם חלק, 2 כפות מייפל טבעי ללא תוספת סוכר / דבש טבעי, 50 גרם (2.5 כפות) אגוזי מלך קצוצים וקלויים / שקדים מולבנים וקלויים / קורנפלקס רגיל קצוץ, בננה בשלה קלופה פרוסה דק.

הכנה: יוצקים לתוך קערה עמוקה את קרם השקדים, מוסיפים את המייפל/דבש ומערבבים היטב. מוסיפים לתערובת את השקדים/האגוזים/הקורנפלקס ומערבבים היטב. קולפים את הבננה ופורסים לחתיכות דקות.

הרכבת הכריך: מורחים את הממרח על שתי פרוסות הלחם ומניחים ביניהן בעדינות את פרוסות הבננה.

חלווה ביתית עם פטנט לילדים

את החלווה הזאת אין ילד שלא יאהב - בעיקר אחרי שמגלים את שבבי החלווה שמתפצפצים בפה.

חומרים: 150 גרם טחינה גולמית, 2 כפות סילאן, 40 גרם חלווה טבעית מפוררת דק, מעט מים בטמפרטורת החדר (לפי הצורך).

הכנה: יוצקים את הטחינה הגולמית לקערה ומערבבים לתוכה את הסילאן; תוך כדי ערבוב מוסיפים מים עד לקבלת מרקם חלק ללא גושים. מוסיפים את החלווה למסת הטחינה, מערבבים היטב עד להטמעה מוחלטת.

ממרח פירות יבשים סופר בריא

חומרים: 100 גרם תמרים (עדיף מזן מג'הול), 50 גרם (חצי כוס) אגוזי מלך, 50 גרם (חצי כוס) צימוקים כהים, חצי כוס מיץ תירוש.

הכנה: משרים את הצימוקים במים במשך 10 דקות, שוטפים את התמרים ומגלענים. מכניסים את כל המרכיבים, פרט למיץ הענבים, לקערת המיקסר, ומעבדים בפולסים קצרים. בין הפולסים מוסיפים למסה את התירוש עד לקבלת מרקם חלק ולא יבש.

טחינת פלפלים קלויים

חומרים: 2-3 פלפלים אדומים לא חריפים בגודל בינוני, חצי כוס טחינה גולמית מסומסום מלא, כף מיץ לימון, רבע כפית מלח, כפית סוכר חום, חצי שן שום (לא חובה), שקית קוקי או שקית צלייה המיועדת לתנור.

הכנה: על להבה גלויה, או בתנור שחומם מראש לחום גבוה בתוכנית גריל, צולים את הפלפלים עד שהקליפה החיצונית מפוחמת. את הפלפלים מכניסים לשקית עמידה לחום (קוקי). מוסיפים מלח, סוגרים את השקית ומניחים בצד. לאחר 20 דקות מוציאים את הפלפלים, מפרידים את הבשר מהקליפה ומקררים (הפלפלים חייבים להתקרר משום שלא ניתן לערבב אותם עם הטחינה בעודם חמים; מרקם הטחינה הגולמית והארומה עלולים להיהרס). מכניסים את הפלפלים למעבד המזון. מוסיפים טחינה גולמית, סוכר, מלח, שום ומיץ לימון וטוחנים לקבלת מרקם אחיד. אם צריך, ניתן להוסיף מים בטמפרטורת החדר לשם דילול.

חומוס ביתי בלי חומרים משמרים

חומרים: 1 כוס גרגירי חומוס, 10 כוסות מים, חצי כפית סודה לשתייה/אבקת אפייה, חצי כוס טחינה גולמית, 1 שן שום, כף וחצי מיץ לימון, כפית מלח, שמן זית לזילוף (לפי הצורך).

הכנה: גרגירי החומוס - משרים את גרגירי החומוס במשך 24 שעות במים (כיסוי מלא) בטמפרטורת החדר. לאחר 24 שעות מסננים את מי ההשריה ומבשלים בסיר גדול עם 10 כוסות מים ועם חצי כפית אבקת סודה לשתייה - אין להוסיף מלח לבישול. מצננים את החומוס בתוך הנוזלים שלו, ולאחר מכן מסננים ושומרים את נוזלי הבישול לשימוש חוזר. החומוס - מכניסים למעבד מזון את גרגירי החומוס המבושלים עם השום ועם המלח, וטוחנים. מוסיפים, בהדרגה, את מי הבישול ששמרנו וממשיכים עד לקבלת מרקם דק. מוסיפים חצי כוס טחינה גולמית ומערבבים עד לקבלת מסה חלקה. בסיום מוסיפים כף וחצי מיץ לימון ומזלפים מעל שמן זית.

ממרח פיצה בריאה

חומרים: 1 עגבנייה אדומה בשלה, 250 גרם גבינת פטה עזים (או בקר, לפי הטעם), קורט אורגנו יבש או טרי, 4-5 עלי בזיליקום טריים וקצוצים, רבע כפית סוכר חום, קורט מלח, שמן זית לזילוף, 10 זיתי קלמטה חתוכים ללא גלעינים (לא חובה), 8 פרוסות לחם דגנים או 4 לחמניות דגנים.

הכנה: מרסקים את העגבנייה בפומפייה ומסלקים את הקליפה. מנקזים מנוזלים מיותרים. מוסיפים לרסק אורגנו, בזיליקום, סוכר חום ומעט מלח ומערבבים היטב.

הרכבת הכריך: את ממרח העגבניות מורחים על הכריך. מניחים מעל קוביות קטנות של פטה ומועכים קלות. מוסיפים עוד עגבניות מעל ומזלפים מעט שמן זית. לקישוט ניתן לעטר בזיתים חתוכים.

ממרח גוואקמולי ילדים

חומרים: 2 יחידות בינוניות של אבוקדו בשל בעל קליפה מחוספסת, 1 כף בצל סגול קצוץ דק מאוד, שליש כוס גמבה אדומה קצוצה דק, 1 כף מיץ לימון, 1 עגבנייה אדומה ובשלה קצוצה, 1 כף כוסברה קצוצה (לא חובה), מלח לפי הטעם.

הכנה: חותכים את האבוקדו לרוחב, מחלצים את הגלעין ושולפים את הבשר בעזרת כף. מועכים את האבוקדו בתוך קערה ומוסיפים, לפי הסדר: בצל סגול קצוץ, גמבה אדומה, עגבנייה, כוסברה, מלח לפי הטעם ומיץ לימון. מערבבים בעדינות רבה.

ממרח ביצים, פלפלים ופטרוזיליה

חומרים: 4 ביצים קשות, 1 כפית שטוחה בצל סגול קצוץ דק, 3 כפות מיונז טופו (ניתן להשיג בחנויות טבע; אם אין, אפשר להשתמש במיונז רגיל), 1 כף פלפל אדום מתוק קצוץ דק, 1 כפית גבעול סלרי קצוץ דק, 1 כפית פטרוזיליה קצוצה, 1 כפית מיץ לימון טרי, חצי שן שום (לא חובה), מלח לפי הטעם.

הכנה: מבשלים ביצים קשות, קולפים ומגרדים אותן בחלק הגס של הפומפייה לתוך קערה. מוסיפים לביצים: בצל סגול, מיונז טופו, פלפל, סלרי ופטרוזיליה ומערבבים הכול בתנועות קיפול עדינות מאוד. מוסיפים מיץ לימון טרי ומלח לפי הטעם. אם רוצים, מוסיפים בשלב זה את השום.

פסטו תרד

חומרים: 300 גרם עלי תרד, 4 עלי בזיליקום טריים, 2 כפות צנוברים/אגוזי מלך, כף שמן זית, 2 כפות פרמזן (לא חובה), מלח לפי הטעם; קערה גדולה עם מי קרח; לתוספת על הכריך - 200 גרם מוצרלה בופאלו (בוצעים ל-8 חתיכות קטנות).

הכנה: חולטים את עלי התרד ואת עלי הבזיליקום במים חמים, מסננים ומעבירים היישר לקערת מי קרח (שישמרו על פריכות העלים). מייבשים היטב. מעבירים למעבד מזון את החומרים, לפי הסדר - אגוזים/צנוברים, שמן זית, מלח ותערובות העלים. מוסיפים את הפרמזן וטוחנים בפולסים קצרים עד להטמעת כל החומרים ולקבלת מרקם משחתי חלק יחסית.

ממרח שוקולד חרובים עם קוקוס

חומרים: 300 גרם שוקולד חרובים, 100 מיליליטרים (שליש כוס) חלב קוקוס, שבבי קוקוס קלוי לעיטור.

הכנה: יוצקים את שוקולד החרובים לקערה, מטמיעים בתנועות קיפול עדינות את חלב הקוקוס, ומערבבים בעדינות עד לקבלת מרקם ממרחי. ניתן לבזוק לתוך התערובת מעט שבבי קוקוס.

קופסאות אוכל תרמיות

אחרי שהשקעתם בהכנת כריכים לבית הספר, לא תשקיעו סכום צנוע בסיפור הצלחה ישראלי - קופסת אוכל איכותית, שבה יישא הטף את מנת הבריאות? מהעיר הדרומית שדרות לשדרה החמישית במנהטן ובחזרה לארץ מתגלגל סיפורו של המוצר. חברת ברם, המייצאת ממפעלה בשדרות מוצרי פלסטיק לאירופה ולארצות הברית, משיקה בישראל סדרה של קופסאות למזון שכל אחת מהן ארוזה בתיק תרמי מעוצב לעילא שעשוי מניאופרן, בד שממנו עשויות חליפות צלילה ושבכוחו לשמור על קור ועל חום. הסדרה, הממותגת כמוצר אופנה לשווקים האמריקאי והאירופי תחת השם Pret a Paquet ("מוכן לאריזה"), כוללת קופסאות לכריך, לסלט או לפירות, קופסה המחולקת לשלושה תאים, וכן בקבוק שתייה - פתרונות יעילים לנשיאת אוכל ולשתייה מחוץ לבית, עם טוויסט עיצובי ועם חשיבה תזונתית. הקופסה המחולקת, למשל, תוכננה בעזרת הדיאטנית ד"ר מיכל גלאון ואנשי התוכנית "תפור עליי" לקידום הבריאות בבתי הספר ובגני הילדים, כך שתתאים לכמויות החלבונים, הפחמימות, הירקות והפירות שמומלץ לילדים לאכול בארוחה. בדקנו. הקופסאות מצוינות, אטומות לחלוטין, אפשר להוביל בהן גם מזון לתינוקות ומנות מבושלות עם רוטב, ותיקי הנשיאה שלהן יפהפיים. חבל שהקופסה המחולקת אינה גבוהה דיה להכיל תפוח שלם, אבל יש קופסה ייעודית לפירות. כשמביאים בחשבון ש-40% מהשכירים מביאים לעבודה אוכל מהבית, לא אתפלא אם תרכשו ערכה כזו גם לעצמכם.

מומלץ! 39-29 שקלים, ברשת סופר פארם בלבד.