אלשיך מינתה מפרקת זמנית לחברת המיון וההשמה פילת ישראל

עו"ד מיכל רוזנבוים מונתה למפרקת ■ אלשיך: "חרף המחלוקות בין מבקשי הפירוק לבין החברה, עתה שני הצדדים מסכימים כי אין מנוס מהליכי פירוק ומינוי מפרק"

פילת נכשלה במבחן. שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, מינתה היום (ד') את עו"ד מיכל רוזנבוים לתפקיד מפרקת זמנית לחברת ההשמה והמיון פילת ישראל, חברת-בת של פילת גרופ .

ההחלטה על מינוי מפרק זמני לפילת התקבלה לאחר שהחברה הסירה את התנגדותה לבקשת הפירוק, אותה הגישו 34 מעובדי החברה לפני מספר ימים.

"חרף המחלוקות בין מבקשי הפירוק המקוריים לבין החברה, עתה שני הצדדים מסכימים כי החברה אינה סולוונטית, ואין מנוס מנקיטת הליכי פירוק ומינוי מפרק", כתבה אלשיך בהחלטתה.

השופטת ציינה כי על המפרקת להפעיל את פילת כ"עסק חי" כדי לשמור על המוניטין שלה ולאפשר השגת תמורה מירבית עבור נכסי החברה.

פילת היא החברה הגדולה בארץ בתחום ההשמה והמיון, המוכרת היטב לכל מי שהיה בתהליך למציאת עבודה. החברה, שנקלעה לקשיים משמעותיים, נמצאת במש- ומתן למכירת גרעין השליטה של החברה לחברת משאבי האנוש היי קפיטל, שבבעלות משותפת של זוהר מימון וסוכנות הביטוח מבטח סימון מקבוצת מגדל.

בסוף השבוע הגישו 34 מתוך 110 עובדי פילת את בקשת הפירוק, בגין חוב של כ-9 מיליון שקל לנושים וספקים ואי-תשלום משכורות וזכויות נוספות לעובדים.

בבקשה טענו העובדים כי החברה חבה להם 1.5 מיליון שקל בגין משכורת יולי 2012; מחצית משכורת אוגוסט 2012; כמיליון שקל בגין אי-הפרשת זכויות סוציאליות לעובדים; ויש לה חובות נוספים בסך של מאות אלפי שקלים בגין דמי חופשה, דמי הבראה, הודעה מוקדמת, פיצויי פיטורים ועוד.

בבקשת הפירוק העלו העובדים טענות קשות נגד הנהלת פילת, שהובילה, לדבריהם, את החברה למצבה הקשה. לטענת העובדים, ההידרדרות במצבה של פילת החלה ב-2010, אז החלה הנהלת החברה לרוקן את קופתה בדרכים שונות.

לדבריהם, ריקון הקופה בא לידי ביטוי "במינוי מקורבים לתפקיד מפתח בחברה ותשלום משכורות גבוהות לחברי הנהלה, הגדלת הוצאות על-ידי רכישת ציוד חדש לרבות רהיטים ורכבים שלא לצורך".

עובדי פילת, המיוצגים בידי עו"ד אופיר רונן, בירכו על החלטת בית המשפט על מינויה של עו"ד מיכל רוזנבוים כמפרק מפעיל זמני לחברה. "בית המשפט קיבל את עמדת העובדים, שבנסיבות בהן החברה לא משלמת משכורות לעובדים ולא מעבירה את הפרשות הסוציאליות, אותן היא מנכה במשך 5 חודשים משכר העובדים, לקרנות הפנסיה שלהם, יש ליתן צו פירוק מפעיל זמני כנגדה", מסר עו"ד רונן.