שמירת חפצים: התערוכה C-CYCLE מחזירה מוצרים לחיים

בתערוכה משתמשים בפסולת וממחזרים אותה כדי ליצור ממנה משהו חדש ■ לצד יצירות אמנותיות יוצגו גם רעיונות ודרכים מעשיות להארכת חייהם של חפצים ומוצרים בסביבתנו

בעידן של צריכת יתר, קידמה טכנולוגית והתפתחות תעשייתית, כשכמויות הפסולת המושלכת ברחבי העולם הופכות לאיום סביבתי קיומי, יש גם מי שמסתכל על מחזור החיים. הפעם לא מדובר על מחזור החיים בטבע, אלא על מחזור יצירתי של חיי מוצרים - כאלה שהתרגלנו כל-כך להשתמש ולהשליך מלפנינו ברגע של קלקול או של השקת דור חדש הקורץ לנו מהמדפים ומשלטי הפרסום.

"C-CYCLE מעגל יצירה" היא תערוכה קבוצתית בהשתתפות 23 אמנים, אשר משתמשים בפסולת וממחזרים אותה כדי ליצור ממנה משהו חדש וטוב. התערוכה תוצג בנמל יפו למשך שבוע, מיום שני הקרוב.

בתערוכה שאצר גיל זאבי מציגה, לצד יצירות אמנותיות באופיין, גם רעיונות ודרכים מעשיות להארכת חייהם של חפצים ומוצרים בסביבתנו באמצעות חשיבה מקורית ויצירתית. האומנות מוגשת לקהל כחוויה אינטראקטיבית, שמחזקת ומעודדת אנשים למחזר ולחדש ובתוך כך להקטין את הצריכה וייצור הפסולת.

בין המציגים בתערוכה אמנים, אדריכלים ומעצבי מוצר. עוז צחובוי, מעצב פנים ומוצר יציב עץ עירום שענפיו יתמלאו עם הזמן בבקבוקי "פרייה" שישתו המבקרים בתערוכה. בסיום התערוכה יועמד העץ למכירה - כתרומה למחלקת הילדים האונקולוגית בביה"ח דנה, שילדיה ייקחו חלק בתערוכה.

נמל יפו, 27.8-2.9, הכניסה חופשית