דלק נדל"ן עברה ברבעון השני לרווח נקי של 119 מיליון ש'

רשמה ברבעון השני רווח חשבונאי של 336 מ' ש' - 220 מיליון שקל נרשמו כרווח בגין עליית שווי NCP והיתרה בעיקר בגין החזרת נכס לבנק מלווה בגרמניה ■ ההכנסות הסתכמו ב-216 מיליון שקל

ערב ההכרעה בעניין הסדר החוב בדלק נדל"ן, הפתיעה היום החברה שבשליטת יצחק תשובה עם רווח נקי של 109 מיליון שקל ברבעון השני של השנה, לעומת הפסד של 386 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מדובר ברווח חשבונאי, שלא נבע מפעילות.

דלק נדל"ן רשמה עליית ערך נדל"ן להשקעה בהיקף של 243 מיליון שקל ועוד "הכנסות אחרות" בהיקף של 341 מיליון שקל. הסיבה העיקרית לשערוך החשבונאי היא שינוי לטובה בשווי NCP (פורטפוליו חניונים בבריטניה), שהוערך ב-797 מיליון פאונד (4.9 מיליארד שקל) לאחר שהחברה השוכרת הצליחה להגיע להסדר חוב עם נושיה. כך, החברה רשמה רווח חשבונאי של 49 מיליון פאונד (כ-296 מיליון שקל). 39 מיליון שקל נוספים התקבלו בגין יישוב סכסוך משפטי הקשור לשלושה חניונים.

רווח חשבונאי נוסף נרשם בגין חדלות פירעון בגין אשראי, שניתן לנכס שהיה בבעלות החברה בגרמניה. דלק נדל"ן העבירה לידי לבנק מלווה נכס בשם "DEGI", לאחר שלא עמדה בתשלומים בזמן, ורשמה רווח כיוון שהנכס היה רשום בספרים בשווי נמוך מגובה ההלוואה. החוב לבנק היה בגובה של 60 מיליון אירו (כ-296 מיליון שקל).

הרווחים החשבונאיים שיפרו את התוצאות גם בסיכום המחצית הראשונה של השנה, ודלק נדל"ן הציגה רווח נקי של 86 מיליון שקל, לעומת הפסד של 475 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2011 (שבה נרשמה הפחתת שווי נכסים של 1.1 מיליארד שקל).

הנכסים שהועברו לידי הנושים המובטחים, וכן אלו שנמכרו, הביאו להקטנה משמעותית של הפורטפוליו של החברה וכך גם בהכנסות מתחום הנדל"ן: ההכנסות מהשכרה ומכירה ירדו ברבעון השני ב-45% לכ-200 מיליון שקל.

מצב החברה נותר מדאיג, ורואי החשבון הותירו על כנה הערת "עסק חי" מחשש לחדלות פירעון. לחברה גירעון של 2.6 מיליארד שקל בהון העצמי, וגירעון בהון החוזר של 8.7 מיליארד שקל. מנכ"ל החברה הוא ערן מיטל והיו"ר הוא רוני אלרואי.