הקבלנים: מחיר הבטון מזנק - ומוביל לעליית מחירי הדירות

התאחדות בוני הארץ: מחיר הבטון עלה בשנה האחרונה בכ-13% - והדבר בא לידי ביטוי בעלייה משמעותית בעלויות הבניה ובמחירי הדירות

מחיר הבטון עלה בשנה האחרונה בכ-13%, תוך שהוא מושפע מעליית מחירי האנרגיה, ובמרכזן עליית מחירי הדלק ומחירי החשמל. עקב כך, והיות הבטון מרכיב משמעותי בבניין על כל תחומיו, הדבר בא לידי ביטוי בעלייה משמעותית בעלויות הבניה ובמחירי הדירות. כך מעריכים היום (א') בהתאחדות בוני הארץ.

מוטי כידור, מנכ"ל התאחדות בוני הארץ סבור כי "מפעלי בטון במרכז הארץ נסגרו בגלל הנחיות המשרד להגנת הסביבה. התוצאה היא מחסור בבטון, עליית מחירים ותנועה של מאות משאיות בשעות הבוקר להבלת בטון לערים במרכז הארץ".

"ייצור בטון כרוך לעיתים בזיהום הסביבה. במשרד להגנת הסביבה החליטו לטפל בסוגיית הזיהום בהחלטה גורפת לסגור את המפעלים במרכז הארץ ולהעבירם לאזור ראש העין", המשיך. "זאת במקום לבחון חלופות להפחתת הזיהום במפעלים הקיימים".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "חבל שההתאחדות ממציאה מפעלים סגורים במקום להודות שהסיבה לעליית המחירים היא התעקשותם על הגדלת הרווח הנקי ואטימותם למצוקות החברתיות. בניגוד לנטען בהודעת התאחדות הקבלנים, מבדיקה שנערכה במשרד, עולה כי אף מפעל לייצור בטון לא נסגר בשנים האחרונות בגללנו. צר לנו שההתאחדות שוב מתרצת את העלאת המחירים בהטחת האשמות שווא בכל מי שרק אפשר, בלי לבדוק את עצמה או את הנתונים. תמוה מאוד שההתאחדות לא מציינת איזה מפעלים נסגרו וזאת כנראה לא במקרה, אלא כדי להשתמש בכל תירוץ כדי להמשיך ולהעלות את מחירי הנדל"ן".