שלי יחימוביץ': אגיש הצעת חוק להצלת העיתונות המודפסת

(עדכון) - יו"ר מפלגת העבודה תציע צעדים המבוססים על המודל הנהוג בבריטניה, צרפת, הולנד ומדינות נוספות ■ טוענת: "קריסת העיתונות היא בגדר פיגוע חברתי, דמוקרטי, כלכלי ותעסוקתי" ■ עופר עיני: הממשלה צריכה להזרים כסף לעיתונים

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', מתכוונת להגיש הצעת חוק להצלת העיתונות המודפסת בישראל, על רקע המשבר בענף. לדבריה, קריסת העיתונות "היא בגדר פיגוע חברתי, דמוקרטי, כלכלי ותעסוקתי".

"מדובר באלפי עובדים בני מעמד הביניים שיפלטו לשוק עבודה אפל ומתכווץ", אומרת יחימוביץ'. "הפגיעה כאן אינה רק בפרנסתן של אלפי משפחות ערב החג, אלא גם פגיעה אנושה בדמוקרטיה. בלי ריבוי אמצעי תקשורת המאזנים זה את זה מבחינת אינטרסים ונטייה פוליטית, לא תהיה דמוקרטיה בישראל, והשלטון וההון יוכלו לעשות במדינה כבתוך שלהם".

הצעדים אותם תגיש יחימוביץ' כהצעת חוק מבוססים על המודל הנהוג בבריטניה, צרפת, הולנד ומדינות נוספות. הצעת החוק תוגש עם פתיחת מושב הכנסת.

עיני: שהממשלה תזרים כסף לעיתונים

מוקדם יותר היום (ג') הציע יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שהממשלה תזרים כסף לעיתונים על מנת לסייע להם בתקופת המשבר אותה חווה שוק התקשורת בישראל. עיני האשים את הממשלה בהתעלמות מהמשבר והביע חשש מהאפשרות שאלפי עובדים יפוטרו.

"יש משבר בכל העיתונות, בכל בעולם", אמר עיני בריאיון לגלי צה"ל על רקע סכסוך העבודה ב"מעריב" שיחל ב-24 בספטמבר וגל הפיטורים בענף. "יש פה מפעל של 2,000 איש שעומדים להיות מפוטרים, והממשלה לא יכולה לעמוד מנגד", הוסיף עיני תוך שהוא מתכוון לעיתון "מעריב".

"מה אתה מציע, שהממשלה תזרים כסף?", שאל רזי ברקאי את עיני, ויו"ר ההסתדרות השיב בחיוב: "זה קורה בכל העולם, גם במדינות דמוקרטיות".

בהמשך תקף עיני את הממשלה ואמר: "הממשלה, יכול להיות שלא רק שהיא מתעלמת אלא אולי דוחפת לכיוון הזה. היום זה 'מעריב', ולך תדע מה יקרה בהמשך".