מיסז'ניקוב: "הגעתי בזמן לעבודה ועברתי בדיקת ינשוף"

בהתייחסות ראשונה לתחקיר בו העידו מאבטחים על התנהגות בעייתית ומעוררת תהיות מצדו, אמר היום שר התיירות מיסז'ניקוב: "דבר אחד אני יכול לומר לכם - עברתי בדיקת ינשוף"

יום אחרי התחקיר של עמית סגל במהדורה המרכזית, שמתאר התנהלות בעייתית של שר התיירות סטס מיסז'ניקוב, הגיב בצהריים לראשונה מיסז'ניקוב עצמו לפרסום.

בישיבת ממשלה משותפת של ממשלת ישראל ובולגריה, אמר שר התיירות, במעין הלצה: "דבר אחד אני יכול לומר לכם - הגעתי הבוקר בזמן לעבודה ועברתי בדיקת ינשוף".

מוקדם יותר היום התייחס לתחקיר השר מיכאל איתן. "העובדה שאנשי אבטחה פונים לתקשורת, היא כשל חמור במערך אבטחת האישים", אמר השר בריאיון לערוץ החדשות, "מבלי להתייחס לדברים שטוענים אנשי האבטחה שעשה או לא עשה שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, העובדה שאנשי אבטחה פונים לתקשורת היא כשל חמור".

"חברה נאורה מכבדת את הזכות לפרטיות ובמקרים שאינטרסים חשובים אחרים מחייבים לפגוע בזכות הזו, המאבטחים צריכים לפנות לממונים עליהם, לראש השב"כ וממנו לראש הממשלה, שהוא בעל הסמכות לנקוט בכל האמצעים, כולל אזהרה ואף פיטורי שר, בשל התנהגות בלתי הולמת", הוסיף השר איתן.

בעקבות התחקיר אודות עדויות גורמים במערך האבטחה של שר התיירות סטס מיסז'ניקוב, הודיעה תנועת אומ"ץ כי פנתה ליועץ המשפטי לממשלה ולמבקר המדינה בבקשה שיפתחו בבדיקה מיידית של הממצאים.

יושב ראש תנועת אומ"ץ למען מנהל תקין אריה אבנרי, סיפר הבוקר לחדשות 2 על ההחלטה. "הממצאים בכלל לא מפתיעים אותי וכל ההכחשות גם לא מפתיעות אותי - תנועת אומ"ץ עוסקת בשר התיירות כבר שלוש שנים", סיפר אבנרי.

עוד ציין כי "בעבר הגיע מידע שגם בשליחותיו של השר לחו"ל הוא היה מבלה בברים במקום להיפגש עם אישים והתלוננו בפני מבקר המדינה הקודם אבל זה לא הבשיל לכדי מעשה". אבנרי הדגיש: "אנו נבדוק אם לנושא הנוכחי יש היבט פלילי ונפנה גם למבקר המדינה החדש בנושא כל אורחות חייו של השר מיסז'ניקוב, ואנו מקווים שהוא ישוחרר מהממשלה עוד בקדנציה הנוכחית".