פורבס ישראל: הונו של יאיר לפיד מוערך ב-22 מיליון שקל

לפיד מדורג במקום ה-8 בדירוג הפוליטיקאים העשירים בישראל לשנת 2012 של "פורבס ישראל" ■ הקוטג' של לפיד ברמת-אביב ג' מוערך ב-8 מיליון שקל ■ במקום הראשון בדירוג - סילבן שלום עם 150 מיליון שקל ■ רה"מ נתניהו במקום ה-6 עם 41 מיליון שקל

יאיר לפיד שווה 22 מיליון שקל, כך עולה מדירוג הפוליטיקאים העשירים ביותר בישראל לשנת 2012 שפירסם המגזין "פורבס ישראל". לפיד נכנס הישר למקום השמיני בדירוג. "פורבס ישראל" מציין, כי לפיד צבר את עיקר הונו במהלך השנים מעיסוקיו בתקשורת, מהרצאות שהעביר ומהספרים שכתב.

לפי פורבס, שציטט מקורות בכירים בשוק הספרים בארץ, לפיד מרוויח כ-20% ממחירו של כל ספר, והכנסותיו המוערכות ממכירת ספרים מסתכמות לכ-4.8 מיליון שקל. הנכס הגדול ביותר בבעלות לפיד ורעייתו ליהיא הוא הקוטג' בו הם מתגוררים בשכונת רמת אביב ג' - המוערך בכ-8 מיליון שקל.

עוד צוין בפורבס, כי לפני שהחל את עבודת כמגיש חדשות, לפיד כיהן כ-5 שנים כפרזנטור של בנק הפועלים, במהלכן השתכר כ-4 מיליון שקל.

תגובת יאיר לפיד לנתונים: "הלוואי".

במקום הראשון בדירוג נמצא המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום, שהונו מוערך לפי פורבס ב-150 מיליון שקל. עם זאת, יצוין כי בסכום זה נכללים בעיקר נכסים השייכים לאשתו ג'ודי ניר מוזס שלום, שבבעלותה 12% ממניות קבוצת ידיעות אחרונות.

במקום השני נמצא שר המשפטים יעקב נאמן, אשר הונו מוערך ב-100 מיליון שקל. נאמן עשה את הונו כשותף מייסד של משרד עורכי הדין המוביל בישראל - הרצוג פוקס נאמן. שר הביטחון אהוד ברק מדורג שלישי ברשימה, עם הון מוערך של 56 מיליון שקל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם הון מוערך של 41 מיליון שקל, ירד שלב אחד בדירוג למקום ה-6. נתניהו עשה את הונו מהרצאות ומעסקות אשר קידם. בני הזוג נתניהו מחזיקים במעון הרשמי בירושלים בו הם מתגוררים, בפנטהאוז בשכונת רחביה בירושלים שמחירו מוערך בכ-7-8 מיליון שקל, ובווילה בקיסריה ששוויה מוערך ב-10-15 מיליון שקל.

ד"ר לאה נס, סגנית השר לאזרחים ותיקים, היא האישה היחידה ברשימה - מדורגת במקום החמישי. רוה הונה נצבר מעיסוקו של בעלה, עו"ד ורו"ח ד"ר שלמה נס. הונם המשותף מוערך ב-45 מיליון שקל.