אצל השכנים זה עובד: פיאד הוריד המע"מ על רקע המחאה

שטחי הגדה המערבית בוערים בשבוע האחרון על רקע מחאה עממית נגד הממשלה הפלסטינית ויוקר המחיה ■ היום הכריז פיאד במסיבת עיתונאים ברמאללה על מספר צעדי חירום כלכליים, ביניהם הפחתת המע"מ ל-15% והורדת מחירי הבנזין, הגז והנפט

המחאה החברתית-כלכלית לא פוסחת גם על השכנים הקרובים. שטחי הגדה המערבית בוערים בשבוע האחרון על רקע מחאה עממית נגד הממשלה הפלסטינית ויוקר המחיה, שמתחילה להשפיע על ראש הממשלה סלאם פיאד, שהודיע על שורה של צעדים.

עשרות אנשים נפצעו אתמול (ב') במהלך הפגנות בחברון ובשכם, שעה שההתקוממות העממית הפכה לאלימה יותר תוך התנגשות בין שוטרים למפגינים, שגם זרקו נעליים על תמונותיו של פיאד. ממשלת הרשות, מנגד, מאשימה את ישראל ואת הסכמי פריז, הסעיף הכלכלי של הסכמי אוסלו, שקבעו כי המסים בישראל וברשות יהיו זהים, על אף הבדלי התמ"ג.

היום הכריז פיאד במסיבת עיתונאים ברמאללה על מספר צעדי חירום כלכליים, ביניהם הפחתת המע"מ ל-15% והורדת מחירי הבנזין, הגז והנפט. עובדי הרשות יקבלו מחצית ממשכורת אוגוסט, או שכר מינימום בגובה 2,000 שקלים, מחר - ושאר הכסף ישולם להם בהמשך השבוע, לפי הודעת פיאד.

הצעדים הכלכליים כוללים גם קיצוצים בתקציביהם של משרדי הרשות, פרט לבריאות, חינוך ורווחה. לדברי פיאד, כל הוצאות האזרח - כולל שכר דירה ותחבורה - יוזלו משמעותית.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה להעביר לרשות הפלסטינית מקדמה של 250 מיליון שקל מכספי המיסים שישראל גובה בעקבות המשבר אליו נקלעה הרשות. נתניהו העביר את ההנחיה באמצעות שליחו המיוחד, עו״ד יצחק מולכו, שתיאם זאת עם ההנהגה הפלסטינית.