מחפשת פיתרון: יוון תחכיר איים כדי לעמוד בתנאי הסיוע

קרן פיתוח הנכסים של הרפובליקה ההלנית איתרה 40 איים ואיים זעירים לא-מיושבים שניתן יהיה להחכיר לתקופה של עד 50 שנים כדי להקטין את החוב הממשלתי

יוון נתונה בלחץ גובר להחיות תוכנית למכירת נכסים ממשלתיים כדי לעמוד בתנאי הסיוע הבינלאומי. עקב כך, קרן פיתוח הנכסים של הרפובליקה ההלנית, Hellenic Republic Asset Development fund, איתרה 40 איים ואיים זעירים לא-מיושבים שניתן יהיה להחכיר לתקופה של עד 50 שנים כדי להקטין את החוב הממשלתי.

"זיהינו אתרים בעלי פני שטח טובים, שממוקמים בקרבת היבשת ושקיימות בהם תשתיות מפותחות. במקביל, אין באתרים אלה איום לביטחון הלאומי", אמר אנדריאס טפרנציס, מנהל תחום המקרקעין בקרן, בריאיון שנערך ב-6 בספטמבר. "החוק הקיים אינו מתיר למכור אותם, ואנחנו גם לא רוצים למכור".

משימתה של הקרן היא לגייס 50 מיליארד אירו (64 מיליארד דולר) ממכירת נכסים ממשלתיים עד 2020, כדי לעמוד בתנאי הסיוע הזר המובטח בסך 240 מיליארד אירו. בעוד המפקחים הבינלאומיים באתונה בודקים את התאמתה של המדינה לקבל את מנת הסיוע הבאה, חזר ואמר ראש הממשלה, אנטוניס סמראס, שהפיתוח המסחרי של חלק מהאיים עשוי להניב את ההכנסות שמבקשים המלווים הבינלאומיים לראות כתנאי להמשך הזרמת המימון ליוון.

"הרשימה הקצרה כוללת איים שגודלם נע מ-500 אלף מ"ר ל-3 מיליון מ"ר", ושניתן לפתחם לאתרי תיירות יוקרתיים במסגרת חוזי חכירה לתקופות של 30-50 שנים", לדברי טפרנציס.