"מעריב" יאפשר לעובדים גישה לנתונים כספיים פנימיים

אמש נערכה פגישה בראשות עופר עיני ונוחי דנקנר לגבי עתיד העובדים בעיתון ■ גורם המקורב למו"מ: "לא ברור כמה כסף יש בקופה של 'מעריב'"

בצל דיווחים על עסקה נרקמת על מכירת "מעריב" לאיש העסקים שלמה בן-צבי, הסכימו ראשי אי.די.בי והנהלת "מעריב" לדרישת העובדים לאפשר להם גישה לנתונים הכספיים של החברה.

"התחלנו תהליך יותר מעמיק של לימוד המצב הכספי והמשפטי", אמר היום (ד') יו"ר ועד העובדים של "מעריב", חגי מטר. "עופר עיני הבהיר אמש לנוחי דנקנר שאנחנו רוצים להיות שותפים מלאים למשא-ומתן על מכירת 'מעריב', ושאנחנו רוצים להבטיח את מלוא הזכויות החוקיות של העובדים, שכוללות את כספי הפנסיה, הפיצויים והמשכורות".

אמש (ג') בשעה 22:00 בלילה נפגשו נציגי עובדי של "מעריב"; יו"ר ההסתדרות, עופר עיני; ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן; עם יו"ר אי.די.בי, נוחי דנקנר; נשיא דסק"ש, עמי אראל; מנכ"ל "מעריב", טל רז; עורך "מעריב", ניר חפץ; ויו"ר דירקטוריון "מעריב", דני יעקובי.

גורם המעורה בשיחות אמר כי "יש הישגים קטנים של הידברות, אבל המצב לא נראה טוב. לא ברור כמה כסף יש וכמה כסף אין בקופות של 'מעריב'. כל פעם נזרקים לאוויר מספרים חדשים, וזה נראה כאילו אין ב'מעריב' אף אדם שיודע מה גודל הבור".

בתוך כך, עוד בטרם גובשה העסקה למכירת "מעריב", מעריכים העובדים כי בן-צבי יצליח להפחית את המחיר העסקה הראשוני - 85 מיליון שקל. בשבוע שעבר הצהיר דנקנר כי כל שקל מעסקת המכירה יעבור לידי העובדים. עתה חוששים העובדים כי הפחתת מחירו של העיתון תביא להפחתת כספי הפיצויים והפנסיות שלהם.

יש לציין כי בכל מקרה יפוטר חלק ניכר מעובדי "מעריב". היום יתכנסו עובדי "מעריב" בשעות הערב לאסיפת חירום נוספת בדסק החדשות של העיתון.

מחאה על גבי העיתון

בתוך כך, בצעד יוצא דופן, ממשיכים עיתונאי "מעריב" לדווח מעל דפי העיתון על מאבקם נגד סגירת העיתון ונגד הבעלים שלו.

היום דווח בהרחבה ב"מעריב" על הפגנת העובדים ביום ראשון מול סניף שופרסל השייך לאי.די.בי ברחוב אבן גבירול בתל-אביב.

בעיתון החג של "מעריב" פנו העובדים לקוראים בטור מיוחד שמסביר את מצבו של העיתון ואת מצבם שלהם - 2,000 עובדים שמעליהם נישאת חרב הפיטורים - וקראו לבעלי העיתון ולממשלה להתערב ולמנוע את סגירתו של מפעל שבו עובדים 2,000 איש.