שטראוס מעבירה את סניפי מקס ברנר בישראל לזכיינות

עם השלמת התהליך תפעיל שטראוס באופן ישיר רק 4 סניפים של הרשת בארה"ב

עושה סדר: קבוצת שטראוס מעבירה את כל 5 הסניפים של מקס ברנר בישראל, שהופעלו ישירות על-ידי החברה, להפעלה על-ידי זכיינים - כך נודע ל"גלובס". סניפים אלה יתווספו לסניף הרשת ברמת החייל בתל-אביב שכבר מופעל על-ידי זכיינים.

כזכייני מקס ברנר בישראל ישמשו שני בכירים בהנהלת מקס ברנר: דודו וקנין, ששימש כמנהל מקס ברנר בישראל, ויניב שטנגר, מנהל הכספים של מקס ברנר.

עם השלמת התהליך, תפעיל שטראוס באופן ישיר רק את 4 סניפי הרשת בארה"ב (ניו-יורק, פילדלפיה, לאס וגאס ובוסטון), שזוכים להצלחה מיוחדת.

במקביל עורכת שטראוס שינוי בניהול עסקי מקס ברנר. שטראוס העבירה את ניהול המותג והפעילות לידי חברה חדשה המנוהלת על-ידי סם ברג'ס, שיושב בארה"ב ואחראי לניהול הפעילות בישראל ובעולם.

במסגרת ההסכם בין הצדדים קיבל ברג'ס 3.5% ממניות החברה. המניות הופקדו בידי נאמן, ובכל שנה יעביר לו הנאמן 10% מהמניות. מדובר בסוג של מענק, כיוון שההסכם בין הצדדים קובע מנגנון שלפיו יוכל ברג'ס למכור את המניות חזרה לחברה.

בסך-הכול תעביר שטראוס במענק או כתבי אופציה 5.8% ממניותיה של חברת מקס ברנר החדשה. במסגרת זו יקבלו גם הזכיינים בישראל אופציות לרכישה של 1.4% ממניות החברה.

גידול במכירות

פעילות מקס ברנר כוללת הפעלה של 43 סניפי "שוקולד בר" ברחבי העולם ומפעל ייצור בבית-שמש המשתרע על שטח של 5.5 דונם. סניפי מקס ברנר פועלים בדומה לסניפי בתי-קפה-מסעדה עם הייחודיות של מוצרי השוקולד, ובצמוד אליהם פועלת חנות לממכר שוקולד מקס ברנר. מוצרי השוקולד של מקס ברנר נמכרים גם בחנויות מובחרות ובדוכני מכירה במרכזים מסחריים.

מקס ברנר מעסיקה כ-750 עובדים. הרשת בעולם כוללת 28 סניפים באוסטרליה, 4 בארה"ב, 3 בסינגפור ושניים בפיליפינים.

במחצית הראשונה של 2012 רשמה מקס ברנר גידול של 9.4% במכירות, שהסתכמו ב-69 מיליון שקל, לעומת מכירות של 63 מיליון שקל במחצית הראשונה אשתקד. בנטרול השינוי בשער הדולר מדובר בגידול של 4.7% במכירות. בשנת 2011 רשמה גידול של כ-30% במכירות, שהסתכמו ב-140 מיליון שקל.

למרות הייחודיות של המותג, התפתחות הרשת בישראל נעצרה בשלב מוקדם בזמן שרשתות בתי-הקפה הלכו והתרחבו, בין היתר על רקע קשיים ניהוליים. ייתכן כי מעבר הרשת בישראל לזכיינות מסמן גם את תחילתו של תהליך התרחבות חדש בארץ.

דוברת קבוצת שטראוס מסרה בתגובה: "מקס ברנר פועלת במודל תפעולי המשלב בין זכיינות לסניפים בבעלות החברה. לאחרונה החליטה החברה כי בדומה למרבית סניפי הרשת בעולם - באוסטרליה, בסינגפור ובפיליפינים וכמקובל בעסקים מסוג זה - יועברו 5 הסניפים בישראל למודל עסקי של זכיינות. הזכיינים המקבלים לידיהם את ניהול הסניפים הינם שני מנהלים ותיקים אשר צמחו בחברת מקס ברנר.

"כלל הפעילות של מקס ברנר בישראל ובעולם - ובכלל זה הצמחת הרשת, ניהול המותג, פיתוח המוצרים הייחודיים, מפעל מקס ברנר ומכירות המוצרים בקניונים - ינוהלו גם בעתיד על-ידי קבוצת שטראוס באמצעות הנהלת מקס ברנר".