אולי הוא חולה? ראסל: "שוקי המניות והאג"ח יתפוצצו מעלה"

הכלכלן הפסימי שידוע בכינויו "ד"ר דום", טוען כי במקרה שהקונגרס יצליח להגיע לפשרה בכל הנוגע ל'צוק הפסיקלי', שוקי המניות והאג"ח יזנקו ו"ירצחו את השורטיסטים"

הכלכלן הנודע ריצ'רד ראסל, שרבים מכנים אותו "ד"ר דום", בשל התחזיות הפסימיות שהוא נוהג לפרסם בכל הזדמנות יצא הפעם בתחזית שורית לגבי שוק המניות, בראיון שהתקיים איתו באתר הכלכלי "קינג וורלד". בהתחשב ברצף "נבואות הזעם" שלו בחודשים האחרונים, נשאלת השאלה האם ראסל "חולה"? או שמא הפעם הוא קורא נכון את השווקים?

במהלך הראיון ראסל מתייחס בהרחבה ל"צוק הפיסקלי" הקרב ובא בארה"ב. נזכיר, במקרה שהקונגרס לא יצליח להתפשר בכל הנוגע ל'צוק הפיסקלי', לכל היותר עד חצות ב-31 לדצמבר, שיעורי המס יזנקו לרמות שבהן היו בתקופת הממשל של ביל קלינטון, תקציב הביטחון יחתך בעשרות אחוזים כמו גם עשרות תוכניות ממשלתיות, כולל תוכניות במגזר הבריאות.

"זה יהי מספיק כדי לשלוח את כלכלת ארה"ב למיתון מתמשך", אומר על כך דיוויד קלי, אסטרטג ראשי ב-JP מורגן. "אולם, הקונגרס אינו בלתי שפוי, ואני סבור שהוא ימצא את הפתרון הנכון, בהנחה שלשני הצדדים יש מה להפסיד בבמקרה שאנו 'נתגלגל מהצוק הפיסקלי'".

גם ראסל תומך בטענה זו ואומר, כי השווקים כבר תמחרו את הסיטואציה החמורה מכל, שבה כלכלת ארה"ב נופלת מהצוק הפיסקלי, עניין שמסביר לדעתו את הנפילה במדד התחבורה. "אם הקונגרס יפעל ביחד ויצליח למנוע את הנפילה מהצוק הפיסקלי, יש לצפות לראלי שיזניק את שוק המניות והאג"ח ו'ירצח' את השורטיסטים".