GM מבצעת ריקול של כ-40 אלף מכוניות מחשש לדליפת דלק

הריקול נועד לתקן רכיבים במשאבת הדלק במספר דגמים של החברה שעלול להסדק ולגרום לדליפה בנזין ■ הריקול הנוכחי מצורף לריקול נוסף שביצעה החברה לפני כשבוע לקרוב ל-400 אלף מכוניות

ענקית המכוניות האמריקאית ג'נרל מוטורס הודיעה היום שהיא מבצעת ריקול לקרוב ל-40 אלף מכוניות שקיים בהם חשש לתקלה במערכת הדלק שעלולה לגרום לדליפה. הקריאה של החברה הינה עבור הנהגים שגרים במדינות החמות בארצות הברית, וכרגע נראה שהריקול מתייחס לארצות הברית בלבד.

הריקול מתייחס למכוניות מסוג שברולט קובלט ופונטיאק G5 שיוצרו בין השנים 2007 ל-2009 כמו גם לדגמים שברולט Equinox, פונטיאק Torrent וסאטורן Ion שיוצרו בשנת 2007. נהגים שבבעלותם המכוניות הללו ושגרים במדינות החמות בארצות הברית: אריזונה, נבדה, פלורידה וקליפורניה, יתבקשו בימים הקרובים להגיע למוסך מורשה של החברה על מנת לתקן את התקלה.

החשש של החברה הוא ממספר מרכיבב פלסטיק שמחוברים למשאבת הדלק במכוניות האלה, ושבעקבות מזג האוויר החם במדינות הללו עלולים להיסדק בצורה קשה עד כדי דליפה של הדלק, מה שעלול להוביל לשריפה. בחברה מציינים שעד כה לא ידוע להם על נפגעים או על שריפות שהתרחשו כתוצאה מהדליפה הזאת.

הריקול של היום מצד GM מצטרף לריקול נוסף שביצעה החברה לפני שבוע בהיקף גדול הרבה יותר. אז קראה החברה למוסך יותר מ-400 אלף מכוניות בגלל בעיה בתיבת ההילוכים של מספר מכוניות של החברה (כולל גם מכוניות של שברולט ופונטיאק) שגורמת לכך שההילוך בפועל יהיה שונה ממה שמופיע על לוח המחוונים.