נשיא הפד בשיקגו: ההקלה תימשך עד שהאבטלה תרד מ-7%

צ'אלרס איוונס אמר בראיון לרשת CNBC כי יש מקום לבצע צעדי הקלה נוספים מבלי שיהיה חשש לאינפלציה ■ "מניתוחים שאני רואה, תוכניות הקלה נוספות יהיו אפקטיביות"

נשיא הפדרל ריזרב בשיקגו צ'ארלס איוונס נתן תושבה לאחת השאלות המרכזיות שעלו לאחר השקת ה-QE3: עד מתי תימשך מדיניות ההקלה המוניטארית של הפדרל ריזרב? בראיון שהעניק איוונס לרשת CNBC אמר נשיא הפד בשיקגו שמדיניות ההקלה תימשך עד ששיעור האבטלה בארצות הברית ירד מתחת ל-7%.

במהלך הראיון אמר איוונס כי הפד חייב להמשיך את המדיניות שלו עד ששיעור האבטלה במדינה ירד מתחת ל-7% שכן שיעור האבטלה שקיים היום בארצות הברית (8.1%) הינו גבוה מדי ומצביע על כך שהכלכלה בארצות הברית עדיין אינה צומחת בקצב משביע רצון. בשל כך, הוא לא רק מגן על החלטת הפד להשיק את ה-QE3 הוא חושב שיש צורך בצעדים יותר אגרסיבים.

"שיעור האבטלה אומר מבחינתי שיש מקום לעוד תוכניות להקלה, במיוחד אם הן מוכיחות את יעילותן", אמר איוונס במהלך הראיון. "מניתוחים שאני רואה, תוכניות הקלה נוספות יהיו אפקטיביות והסכנות לאינפלציה כתוצאה מהתוכניות הללו אינן גבוהות כרגע".

נזכיר שלפני כשלושה שבועות השיק הפדרל ריזרב את תוכנית ה-QE3 שבמסגרתה הוא מתכוון לרכוש, מדי חודש, אגרות חוב מגובות במשכנתאות בהיקף של 40 מיליארד דולר. התוכנית הזאת תעבוד במקביל להארכת תוכנית ה"אופריישן טוויסט" במסגרתה ממיר הפד את אגרות החוב קצרות הטווח שיש ברשותו לאג"ח ארוכות טווח.

"יש מקום לצעדים נוספים. אני גם הייתי עושה מיישם את הצעדים הללו על פני תקופה ארוכה יותר", אמר איוונס. "ועידת השוק הפתוח של הפד קבעה כי אנחנו נמצאים קרוב מאוד למצב של צמיחה איטית מדי, ועל כן הגיע הזמן לנקוט בצעדים נוספים".