רווח שיא ל-JP מורגן ברבעון השלישי: "שוק הנדל"ן התהפך"

על אף החששות מרבעון גרוע לבנקים: הבנק הגדול בארה"ב דיווח על רווח נקי של 1.4 דולר למניה לעומת צפי ל-1.24 דולר, וגם וולס פרגו עקף את התחזיות המוקדמות

JP מורגן , הבנק הגדול ביותר בארה"ב מבחינת שווי נכסים, הציג היום (ו') רווחי שיא ברבעון השלישי של השנה והביס את תחזיות האנליסטים. הבנק דיווח על רווח נקי של 1.4 דולר למניה לעומת 1.02 דולר בתקופה המקבילה אשתקד, או בסך הכל 5.7 מיליארד דולר לעומת 4.3 מיליארד דולר. ההכנסות עלו ל-25.86 מיליארד דולר לעומת 24.37 מיליארד דולר ברבעון השלישי אשתקד.

אנליסטים חזו רווח של 1.24 דולר למניה בלבד על הכנסות של 24.53 מיליארד דולר.

כזכור, ההימור הלא-מוצלח של JP מורגן על נגזרים (מה שזכה לכינוי "הלוויתן מלונדון") הסב לו הפסד של 5.8 מיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה, מה שהביא אף לחקירות מצד רשויות בארה"ב ומחוצה לה. ההפסד מפוזיציה זו ברבעון השלישי היה "מתון", לדברי הבנק, והסתכם ב-449 מיליון דולר. הבנק ציין כי הפוזיציה המפסידה נסגרה.

מה שתרם לרווחיות הבנק ברבעון השלישי היה ההתאוששות בשוק הנדל"ן הודות לריבית האפסית במשק האמריקני שדוחפת אמריקנים רבים ליטול משכנתאות ולקנות בתים. זו הפעם הראשונה מזה 5 רבעונים שהבנק מציג צמיחה ברווחים במגזר המשכנתאות.

"שוק הנדל"ן הגיע לתפנית", אמר מנכ"ל הבנק, ג'יימי דיימון, בהצהרה שצורפה לדוחות הכספיים. "אנו מעודדים מכך שהמגמה בשוקי האשראי ממשיכה להיות חיובית".

הכנסות הבנק מרווחים במניות ובאג"ח קפאו ברמה של 4.76 מיליארד דולר. הבנקאות הקמעונאית, הכוללת חשבונות עו"ש ומשכנתאות, הניבה רווח של 1.41 מיליארד דולר - עלייה של 21% בהשוואה לרבעון המקביל.

זמן קצר לאחר פרסום דוחות JP מורגן פרסם גם בנק וולס פרגו את תוצאותיו הכספיות; הבנק הרוויח 88 סנט למניה - סנט בודד מעל תחזיות האנליסטים אך עלייה לעומת 72 סנט למניה ברבעון המקביל. ההכנסות עלו ל-21.2 מיליארד דולר מ-19.6 מיליארד דולר.