סנגורי הרב פינטו: לזרז את החקירה ולהשלימה עוד היום

זאת, לטענת סנגורי הרב, על מנת שיוכל להתאחד עם ילדיו בארה"ב, שאחד מהם עתיד לעבור ניתוח בימים הקרובים ■ הרב פינטו חשוד בניסיון שוחד ובהלבנת הון

סנגוריו של הרב יאשיהו פינטו, החשוד בניסיון שוחד לכאורה של קצין משטרה, מבקשים לזרז את החקירה בעניינו ולהשלימה עוד היום, על מנת שיוכל להתאחד עם ילדיו בארה"ב, שאחד מהם עתיד לעבור ניתוח בימים הקרובים - כך עולה ממכתב ששיגר היום (ב') עו"ד ירון ליפשס, מצוות ההגנה של בני הזוג פינטו, לראש צוות החקירה, סנ"צ יצחק אברהם.

המכתב נשלח לאחר שראש אגף החקירות, ניצב יואב סגלוביץ', החליט שלא לחדש את חקירתו של הרב היום, וזאת בהתאם לשיקולי חקירה.

במכתב, שהעתקים ממנו נשלחו לניצב סגלוביץ' ולמפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, כתב ליפשס: "איננו מבקשים להתערב, חלילה, בחקירה, אך לאור הנסיבות המיוחדות, נבקשך לשקול בשנית את ההחלטה שלא לאפשר לרב פינטו להשלים עוד היום את החקירה, שהופסקה אתמול".

ליפשס מוסיף כי "מאז שהחלה החקירה בעניינם של הרב והרבנית, נקלעה משפחת הרב לסיטואציה בלתי אפשרית של ממש, כשילדיו הקטנים של הרב - הגדול בן 12 והתאומים הקטנים בני 4 - נמצאים לבדם בארה"ב. לכך יש להוסיף את העובדה כי בנו הקטן של הרב סובל מבעיות בריאותיות קשות, ובעטיין עליו לעבור ניתוח קשה בימים הקרובים".

סיוע או שוחד?

הרב פינטו, ראש מוסדות שובה ישראל באשדוד ובארה"ב, בעל חסידים רבים ויועצם ואיש אמונם של אנשי עסקים רבים, מתמודד בימים אלה עם חשדות פליליים כבדים, הכוללים ניסיון שוחד לכאורה של ראש חטיבת החקירות במטה הארצי, תנ"צ אפרים ברכה, והלבנת הון.

לפי החשד, הרב ואשתו, הרבנית דבורה רבקה פינטו, העבירו לכאורה לברכה 100 אלף דולר במזומן והבטיחו לו סכום זהה נוסף, בתמורה למידע חסוי מתיק חקירה אחר המתנהל נגד הרב ועמותת "חזון ישעיה" בשל אי-סדרים כספיים לכאורה. ברכה התריע על קיום הפגישה, במסגרתה העבירה אשת הרב פינטו לכאורה את הכספים לידי רעייתו.

הרב מכחיש בתוקף כי ניסה לשחד את הקצין הבכיר, וטוען כי בין שתי המשפחות קיימים קשרים הדוקים מזה שנים, ומדובר בסיוע כספי שיועד למי מבני משפחתו של הקצין.

אתמול (א') הופסקה חקירתו של הרב לאחר כ-3 שעות, לאחר שנודע כי בעקבות זימונה לחקירה, נטלה אשתו מינון גבוה של כדורי הרגעה והובהלה לבית-החולים לקבלת טיפול.

"מצב הרבנית בעייתי ביותר"

הבוקר, לאחר שנודע כי מצבה של הרבנית התייצב, פנה עו"ד ליפשס בטלפון לחוקרי המשטרה, בבקשה כי חקירתו של הרב תחודש עוד היום. זאת, על מנת שיתאפשר לו ולאשתו לשוב לארה"ב, שם הם מנהלים את מרכז חייהם לסירוגין, במקביל למגורים בווילה באשדוד.

ואולם, לאחר זמן קצר נענה ליפשס כי ראש אגף החקירות סגלוביץ' החליט שלא לחדש את החקירה היום. שעות ספורות לאחר שנענה בשלילה, שיגר ליפשס את המכתב בבקשה כי ישקלו את תשובתם מחדש.

ליפשס התייחס במכתב גם למצבה של רעיית הרב. "מצבה של הרבנית בעייתי ביותר, ואין לדעת מה יוליד יום", כתב. "לפיכך, שומה לנצל את ההתייצבות שהושגה במצבה, ולהשלים את חקירתו הקטועה של הרב מוקדם ככל האפשר".

לקראת המאבק המשפטי, התחמש הרב פינטו בצוות הגנה הכולל את סנגוריו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט: עורכי הדין אלי זהר, נוית נגב, איריס ניב-סבג וירון ליפשס.