באיזו זכות?

לבנת פורן מהמרכז למימוש זכויות רפואיות מרגיזה את עורכי הדין

באפריל האחרון קבע בית המשפט המחוזי בירושלים כי המרכז למימוש זכויות רפואיות בראשות לבנת פורן אינו רשאי להמשיך לפרסם את עצמו כמי שמסייע לזכאים לממש זכויות רפואיות, וכן לייצג לקוחות לפני כל גוף בעל סמכות שיפוטית. זאת, בנימוק שרק עורכי דין רשאים לעסוק בפעולות כאלה.

מדובר בעניין רגיש גם לאור העובדה שעל עורכי דין חלות מגבלות מבחינת פרסום, עובדה שוודאי גורמת למרכז רווי הפרסומות ברדיו להכעיס אותם עוד יותר.

פורן הגישה ערעור לעליון שטרם נדון, אבל בינתיים ממשיכה להזמין את הציבור לפנות אל המרכז כדי לקבל טיפול בסוגיות רפואיות שונות.

כדי שלא להפר את צווי בית המשפט מקפיד אמנם המרכז לציין כי הוא עוסק בייעוץ שאינו משפטי אלא "רק בייעוץ רפואי ובליווי ביורוקרטי", אבל בלשכת עורכי הדין לא משתכנעים: "הציבור אינו יודע מה זה שירות משפטי,והוא רק רוצה תשלום מרשויות שונות", נמסר מהלשכה באמצעות באי-כוחה, עורכי הדין ד"ר אסף פוזנר ואתי ליבמן-עפאים. "הציבור אינו יודע גם מה הנזק הפוטנציאלי של ייצוג וייעוץ על-ידי מי שאינו עורך דין".

במרכז למימוש זכויות רפואיות לא מתרשמים: "הפרסומות אינן מטעות ואינן מפרות כל החלטה שיפוטית. האמירה שהייעוץ אינו משפטי ברורה, והציבור מבין היטב שהמרכז יעניק לו ייעוץ רפואי וליווי ביורוקרטי. הבחירה החופשית היא בידי הציבור, ואמירה שהוא אינו מבין היא אמירה פטרנליסטית שאין לה בסיס".