עובדי ערוץ 10: אם יקצצו בשכרנו - לא נשדר פרסומות

אתמול נחשף ב"גלובס" כי הנהלת ערוץ 10 תקצץ 5%-15% בשכר העובדים ■ גורם שהשתתף באסיפת העובדים היום: "לא הגיוני שעובדים שנלחמים על עתיד הערוץ, שנשכבו על הגדר ושהביאו לפריסת החוב, יסבלו בסופו של דבר"

יממה אחרי החשיפה ב"גלובס" על כך שדירקטוריון ערוץ 10 החליט על שורה נוספת של קיצוצי שכר רוחביים לעובדי הערוץ בשיעור של 5%-15%, נראה כי העובדים לא מוכנים לעבור על כך בשקט.

באסיפה שנערכה היום (ד') מחו העובדים נגד הקיצוצים והחליטו להיאבק במהלך של ההנהלה. לדברי העובדים, באם ימומש הקיצוץ, לא ישודרו פרסומות בערוץ 10, ואף יינקטו צעדים ארגוניים.

"לא הגיוני שעובדים שנלחמים על עתיד הערוץ, שנשכבו על הגדר ושהביאו למצב של פריסת החוב, יסבלו בסופו של דבר", אמר גורם שהשתתף באסיפת העובדים. "השכר קוצץ כבר 3-4 פעמים בעבר, ואף אחד מהקיצוצים לא חזר ולא יוחזר. זו בעיה שאין לה סוף, וההנהלה יכולה לבוא עוד חודש ולהגיד שהם רוצים לקצץ עוד".

העובדים דוחים על הסף את הכוונה לקצץ והעבירו מסרים ברוח זו להנהלת הערוץ, לפיהם יש לקצץ ממקום אחר - אם כי לא פירטו על מקורות חלופיים לקיצוץ.

יש לציין כי הקיצוץ הרוחבי הנוכחי בא בעקבות בור תקציבי של 20 מיליון שקל שיש לערוץ 10. כפי שנכתב ב"גלובס", הוראת הדירקטוריון שהובל על-ידי נציגיו של בעל המניות רון לאודר, מיכל גרייבסקי ויו"ר הדירקטוריון אבי בלשניקוב, הייתה שלא לפטר עובדים בשלב זה ולא להוריד תוכניות מהמסך. עם זאת, צפויים קיצוצים בהפקות עצמן והגבלת שימוש במשאבים. על-פי ההערכות, גם יופסקו ההטבות לעובדים הבכירים.

תוכנית הקיצוצים הזו מצטרפת לגל קיצוצים מאסיבי יותר שעליו הוכרז באתר האינטרנט של ערוץ 10, נענע10. לפני כשבועיים הושלמה רכישת 50% ממניות האתר על-ידי חברת JCS של רון לאודר, ובעקבותיה הוחלט על צעדים דרמטיים של הפחתה בעלויות, ובכללם פיטורי עובדים, הורדת שכר משמעותיות וביטול הטבות לעובדים.

מערוץ 10 נמסר בתגובה כי "צעדי הקיצוץ כואבים לכולנו, אך לאחר הצהרתו של רון לאודר כי ימשיך להשקיע בערוץ ולאור ההסדר המתגבש עם המדינה, צעדי הקיצוץ הללו הינם הכרחיים בכדי לשמר את ערוץ 10 כערוץ פעיל. תהליך הקיצוץ ייעשה בשיתוף ועד העובדים, תוך מאמץ גדול למזער פיטורים".