רש"ת פרסמה את המכרזים להקמת שדה התעופה בתמנע

המכרזים כוללים ביצוע עבודות עפר ותשתיות, העתקת תשתיות קיימות, בהם קווי מים וחשמל, וביצוע קידוחים ופעולות הכנה נוספות בשטח ■ היקף המכרזים מסתכם ב-150 מיליון שקל

שדה התעופה הבינלאומי בתמנע יוצא לדרך: רשות שדות התעופה (רש"ת) פרסמה היום (ד') מכרזים ראשונים להקמתו בהיקף של כ-150 מיליון שקל.

המכרזים כוללים ביצוע עבודות עפר ותשתיות, העתקת תשתיות קיימות, בהם קווי מים וחשמל, וביצוע קידוחים ופעולות הכנה נוספות בשטח. מימון הפרויקט כולו, הנאמד בכ-1.7 מיליארד שקל, יחול במלואו על רש"ת והיא תהיה רשאית לגייס חלק מעלות הפרויקט ממקורות חיצוניים. ואילו חלק אחר מהפרויקט ימומן באמצעות מכירת המקרקעין של שדה התעופה הקיים באילת.

שר התחבורה, ישראל כץ, אמר היום כי פרסום המכרזים התאפשר לאחר שרש"ת השלימה את כל הליכי התכנון של השדה ואת המכרז לבחירת חברה שתנהל, תתכנן ותקים את נמל התעופה רמון. עוד נמסר ממשרדו כי אחרי שנים של קיפאון, החליטה הממשלה לאשר את הצעתו של השר כץ להטיל על רש"ת להקים שדה תעופה בינלאומי, בתמנע שישמש כשדה אלטרנטיבי נוסף לשעת חרום.

שדה התעופה החדש שיבנה בתמנע ויקרא על שמם של אילן ואסף רמון, ממוקם כ-18 קילומטר צפונית לאילת וישמש כשדה תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל, בעיקר לטיסות לאירופה וממנה וכן לטיסות פניםארציות. לדברי כץ, פינויי שדה התעופה הקיים באילת יאפשר את פיתוחה של העיר צפונה וישפר באופן משמעותי את איכות חייהם של תושבי העיר. "פרסום המכרזים הראשונים הוא יום היסטורי לעיר אילת ולמדינת ישראל שיאפשר לראשונה להקים שדה תעופה בינלאומי אלטרנטיבי, ממנו יוכלו להמריא מטוסי סילון גדולים לכל יעד באירופה", אמר כץ והוסיף כי במטרה לקצר את לוחות הזמנים של הפרויקט הוא יבוצע בשלושה שלבים, השלב הראשון כולל את תפיסת הקרקע ופינוי התשתיות, בשלב השני יתוכננו תשתיות השדה ומסלולי ההמראות והנחיתות באורך 3.5 קילומטר ובשלב השלישי יוחל בהקמת טרמינל הנוסעים, כולל חנויות דיוטי פרי, שייתן מענה לכ-2 מיליון נוסעים בשנה. הקמת השדה, כך מעריכים במשרד התחבורה, תמשך כשלוש עד ארבע שנים.

כמו כן נמסר כי במסגרת הפרויקט יורחב כביש הערבה בקטע שבין תמנע לאילת לארבעה נתיבים, שניים לכל כיוון והנסיעה מתמנע לאילת תמשך כ-10 דקות. כמו כן, בעתיד יחובר שדה התעופה לעיר אילת, באמצעות שלוחה של הרכבת המתוכננת לאילת.