פימקו: דירוג אג"ח ארה"ב יירד בשל ה"קרקס הפיסקלי שלה"

בקרן האג"ח הגדולה בעולם פסימיים לגבי חוסר ההחלטיות של הממשל האמריקני לנוכח ה"צוק הפיסקלי" הקרב ובא ■ מנהל בפימקו: "בסופו של דבר דירוג האשראי של ארה"ב יירד, זו רק שאלה של מתי"

בקרן האג"ח הגדולה בעולם פימקו פסימיים לגבי המשך עתידה הכלכלי של ארה"ב. בראיון שהעניקו בכירים בחברה ל"בלומברג", הם טענו כי ה"קרקס הפיסקאלי שמנהלת ממשלת ארה"ב" יוביל להורדת דירוג האג"ח שלה.

"בסופו של דבר דירוג האשראי של ארה"ב יירד, זו רק שאלה של מתי", אמר סקוט מת'ר, מנהל מחלקת השקעות גלובליות בפימקו. "זה תלוי כיצד תסתיים שנת 2012, אך סביר להניח שזה יקרה זמן קצר לאחר סוף השנה", הוא הוסיף.

אם הנשיא אובמה ייבחר שוב, אומר מת'ר, סביר להניח שהממשקל לא יצליח להתמודד עם הגרעון הלאומי, עניין שיפריע לשווקים. "כל הסכם (בנוגע לצוק הפיסקלי) ככל הנראה יוריד את שיעור הצמיחה של המדינה בכ-1.5% בשנה הבאה", הוא טוען. עם זאת בפימקו מציירים תרחישים פסימים יותר שיגרמו לצניחה של 4.5% בצמיחה.

בתוך כך, משרד התקציב של קונגרס הזהיר כי במקרה שכלכלת ארה"ב לא תימנע מה"צוק הפיסקלי" המגלם בתוכו קיצוץ של כ-600 מיליארד דולר בהוצאות הממשלה והעלאת מסים בתחילת 2013, היא תיגרר למיתון חמור. בשוקים הפיננסים קיימת דריכות, בעוד אנשי הממשל מנסים להגיע להבנות ולהגיע לפשרה שתסיר את איום הצוק הפיסקלי, אך עד כה לא הצליחו להגיע להנות כאלה, ומנהלים "קרקס פיסקלי", כדברי פימקו.

גם המנכ"ל המשותף של פימקו, ביל גרוס, הגיב בעבר לאיום הצוק הפיסקלי ואמר מוקדם יותר החודש כי במקרה שהבעיות הפיסקליות לא ייפתרו, שוק המניות האמריקני כבר לא יהיה אטרקטיבי עבור המשקיעים המחפשים תשואות חיוביות.