תוכניתו של רפי רשף קוצצה בלמעלה מ-2 מיליון שקל

(עדכון) - דירקטוריון ערוץ 10 דחה אמש את קיצוצי השכר לעובדים ■ ההנהלה החליטה על שורת צעדים, בהם הקפאת קליטת עובדים חדשים וקיצוצים בהפקות

יממה לאחר שעובדי ערוץ 10 איימו לנקוט צעדים ארגוניים ובין היתר לשבש שידור פרסומות בערוץ המסחרי בעקבות כוונת ההנהלה לקצץ שוב בשכרם, החליט אמש (ה') דירקטוריון הערוץ לדחות בינתיים את קיצוצי השכר. זאת, בכפוף למשא-ומתן שייערך עם העובדים בשבוע הבא, על מנת למצוא פתרונות אחרים לכיסוי את הבור התקציבי הקיים שעומד על 20 מיליון שקל.

הקיצוצים היו אמורים להיות בגובה של 5% עד 15% משכר העובדים.

ועד עובדי ערוץ 10 השתתף אמש בישיבת דירקטוריון, ובמשך שעה הציג את הוויתורים השונים שנאלצו העובדים לעשות בשנים האחרונות בשל מצבו הכלכלי הקשה של הערוץ. הדיון והשתתפות העובדים הביאה בסופו של דבר להחלטה לדחות את הקיצוצים ולאפשר משא-ומתן בין הצדדים.

ועד העובדים עדכן את העובדים בהתרחשות: "הבוקר הופענו לפני חברי הדירקטוריון וההנהלה של הערוץ בבקשה לפעול לביטול הקיצוצים", נכתב לעובדים. "הצגנו במשך שעה את הוויתורים בעבר, את המאמצים שנעשו ואת המלאכה העיתונאית היומיומית. לשמחתנו, נציגי הדירקטוריון, אבי בלשניקוב (היו"ר) ומיכל גרייבסקי, נענו לבקשתנו שלא לקבל החלטה חד-צדדית בנוגע לקיצוצים ולאפשר משא-ומתן בין הצדדים".

עוד הוסיף הוועד במכתב לעובדי ערוץ 10 כי "אנחנו מעריכים את ההחלטה, ולפיכך נקפיא כל נקיטה של צעדים ארגוניים".

מדירקטוריון ערוץ 10 נמסר בתגובה כי "התמונה והאילוצים הכלכליים של הערוץ ברורים לכולם, וכך גם הרצון והאינטרס המשותף לכולם לאפשר את המשך פעילות של הערוץ. בהנחיית הדירקטוריון נבצע תהליך בשיתוף נציגות העובדים, במטרה לגבש את צעדי הקיצוץ שיבוצעו תוך כוונה להגביל עד כמה שניתן את הפגיעה בעובדים".

שורת צעדי התייעלות

יו"ר דירקטוריון הערוץ, אבי בלשניקוב, מסר בתגובה כי החליט להענות לבקשת העובדים לדחות את הקיצוצים בשבוע ימים, מתוך כוונה להגיע להסכמה בדבר גובה והיקף הקיצוץ.

בלשניקוב ציין כי "יהיו קיצוצים כואבים ובלתי מתפשרים המתחייבים ממצבו הכספי של הערוץ, אשר חרט על דגלו מעבר מהישרדות למצוינות, תוך שאיפה להגיע לעצמאות כלכלית תוך שנה".

עוד נודע ל"גלובס" כי בישיבה אמש הודיע בלשניקוב כי הקפיא קליטת עובדים חדשים לערוץ בכל הרמות, וכי תקנים ריקים לא יאוישו. במהלך הישיבה אמש אישר הדירקטוריון שורה של קיצוצים בהפקות שונות, וזאת בעקבות משא-ומתן שנערך בשבועות האחרונים בין מנכ"ל הערוץ יואב הלדמן לבין המפיקים.

בנוסף, נודע כי תוכניתו של רפי רשף קוצצה בלמעלה מ-2 מיליון שקל, וכן תוכניות נוספות נפגעו בשל האיסור לא לקלוט כוח-אדם חדש בעקבות עזיבת עובדים.

התוכנית "המקור" ספגה לאחרונה עזיבה של שני העיתונאים הבכירים מיקי רוזנטל וצ'יקו מנשה, ואין כוונה בשלב זה לקלוט תחקירנים חדשים. מינוי בכיר נוסף שהוקפא הינו סגן מנהל חברת החדשות.

אי-קליטת עובדים חדשים מהווה קיצוץ מיידי של למעלה ממיליון שקל בשנה בחדשות, וימנע פיטורים או קיצוץ שכר בעובדים קיימים.

לצד הקיצוצים הכואבים המתוכננים, עובדי הערוץ רשמו אמש הישג קטן אך משמעותי. יו"ר הדירקטוריון, אבי בלשניקוב, ביקש מיו"ר ועדת הכספים בערוץ, מיכל גרייבסקי, להגיש הצעה לפיה כל עובדי הערוץ יקבלו קרן השתלמות.

כיום רק ל-35% מקרב העובדים העניקה ההנהלה קרן השלמות. הדירקטוריון צפוי לאשר בשבועיים הקרובים תוכנית לפיה קרן ההשתלמות תוענק לעובדים ללא אפליה.

בלשניקוב מסר בתגובה: "שמענו אמש את העובדים, והעובדים שמעו אותנו. אני בטוח שהצדדים הבינו היטב את הצרכים הקיומיים האחד של השני".

את תגובתו של רפי רשף לא היה ניתן להשיג.