פרשת לאנס ארמסטרונג: גלי ההדף החלו

הבנק ההולנדי רבובאנק עזב את הענף; הספונסרים ממשיכים לנטוש את הרוכב, שצפוי לאבד הכנסות עתידיות בגובה של כ-150 מיליון דולר

פרשת לאנס ארמסטרונג מתחילה לייצר גלי הדף שליליים בענף האופניים. בסוף השבוע הודיע אחד הספונסרים הגדולים של הענף, הבנק ההולנדי רבובאנק, על החלטתו להפסיק באופן מיידי את התמיכה בקבוצת האופניים Dutch Rabobank.

מדובר באחד מהספונסרים הוותיקים בענף - רבובאנק הוא הספונסר הראשי של הקבוצה ההולנדית כבר 17 שנה, ולפי סוכנות הידיעות רויטרס, מעניק תמיכה של כ-15 מיליון אירו בשנה לענף האופניים.

בסוף השבוע גם עסקו מומחים בענף בהיקף הנזק הכלכלי שייגרם ללאנס ארמסטרונג עצמו, בעקבות העדויות האחרונות על שימוש נרחב בסמים בתקופה בה רכב וזכה בטור דה פראנס. לפי "פורבס", ארמסטרונג, שמכניס בין 15-20 מיליון דולר בשנה מספונסרים, יפסיד הכנסות עתידיות המוערכות ב-150 מיליון דולר בשל ביטול הסכמי חסות.

מלבד נייקי שכבר הודיעה על ביטול הסכם החסות עם הרוכב האמריקאי, גם חברות אנהאוזר-בוש (יצרנית משקאות), טרק בייסיקל קורפ, FRS (חברת מזון ומשקאות), והאני סטינגר (תוספי אנרגיה) הודיעו בסוף השבוע על החלטתן שלא להמשיך את ההתקשרות המסחרית עם ארמסטרונג.